سفیر تایلند؛

اميدواريم دست گرمي كه به سمت شما دراز شده است را بفشاريد

اميدواريم دست گرمي كه به سمت شما در از شده است را بفشاريد و روابط بين دو طرف نه تنها در زمينه هاي توريست و صنعت بلكه در زمينه‌هاي علمي، دانشگاهي نيز گسترش يابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در ديدار رامسي چيكهام، سفير كشور تايلند در ايران با ايشان اظهار اميدواري نمود كه اين سفر بتواند باعث تقويت مناسبات فرهنگي، اقتصادي و تجاري اصفهان با يكي از استانهاي اين كشور شود. 

رسول زرگرپور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و تايلند در طول ادوار مختلف مناسبات اقتصادي، گردشگري و فرهنگي خوبي داشته اند، افزود: به نظر مي رسد امكان توسعه ي بيشتر روابط و فضا براي ارتباطات و مبادلات بيشتر به خصوص بعد از توافقات اخير فراهم شده است. 

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه اصفهان هر روز ميزبان هيات هاي اقتصادي و بلند پايه از كشورهاي مختلف است، تصريح كرد: اتاق بازرگاني اصفهان يكي از قوي ترين اتاق هاي بازرگاني كشور است وكشور تايلند مي تواند كليه ي فعاليت هاي اقتصادي را از كانال اين اتاق پيگيري نمايد.

زرگرپور افزود: هيات هاي اقتصادي اين كشور مي توانند با اتاق بازرگاني اصفهان مذاكره نمايند و در قالب اين اتاق در بخش فولاد، سنگ هاي ساختمان، نساجي و ... با سرمايه گذاران تايلندي وارد مذاكره شوند چرا كه امكان سرمايه گذاري متقابل در دو كشور وجود دارد.

وي با بيان اينكه چندين دانشگاه اصفهان در رنكينگ بين المللي قرار گرفته اند، افزود: اصفهان مي تواند پذيراي دانشجويان كشور تايلند باشند و مسئولين دانشگاهها نيز مي توانند تبادلات علمي داشته باشند.

مدير ارشد استان بر توسعه ي گردشگري تاكيد كرد و افزود: اصفهان آماده ي ميزباني از تورليدريهاي اين كشور براي برنامه ريزي و توسعه‌ي گردشگري است و سرمايه گذاران تايلندي نيزمي توانند براي ساخت هتل در اصفهان سرمايه گذاري نمايند.

وي با اشاره به اينكه اصفهان آماده ي برگزاري هفته ي فرهنگي اين شهر در يكي از شهرهاي بزرگ كشور تايلند است، گفت: اين امر در افزايش ارتباطات فرهنگي مي تواند بسيار موثر باشد.

رسول زرگرپور به خواهر خواندگي اصفهان با شهرهاي مختلف دنيا اشاره كرد و افزود: اصفهان مي تواند با يكي از شهرهاي تايلند عقد خواهرخواندگي داشته باشد كه اين امر بايد از طريق سفير اين كشور پيگيري شود.

وي با بيان اينكه بستر هاي زيادي براي همكاري استان اصفهان و كشور تايلند وجود دارد، افزود: سفر شما به اصفهان مي تواند پايه گذار اين مبادلات و همكاري ها باشد.

استاندار اصفهان در ادامه به تشريح ظرفيت هاي بالاي اصفهان در بخش هاي گردشگري، علم و فناوري، صنعت و كشاورزي پرداخت و گفت: محور توسعه ي استان بر توسعه ي علم و فناوري و گردشگري قرار گرفته است و مديريت استان علاقه مند است كه در اين دو بخش با كشور تايلند همكاري داشته باشد.

سفير كشور تايلند در ايران نيز در اين ديدار سفر به اصفهان و ديدار با استاندار را افتخاري براي خود دانست و گفت: استحكام روابط بين دو طرف در حد عملي و كاربردي بر اساس زيرساختهاي قبلي است كه پايه گذاري شده است.

رامسي چيكهام افزود: بررسي زمينه هاي همكاري در زمينه ي صنعت، توريست و تجارت يك فصل جديدي بين روابط دو كشور خواهد بود. 
وي با اشاره به روابط ديرينه ي ايران و تايلند گفت: توافق هسته اي ايران راه را براي تقويت روابط باز خواهد كرد و كشور تايلند به آينده اي مي نگرد كه بتواند زمينه را براي همكاري هاي بيشتر با ايران فراهم كند.

سفير كشور تايلند در ايران با استقبال از پيشنهادات استاندار اصفهان براي افزايش تعاملات، گفت: اميدواريم دست گرمي كه به سمت شما دراز شده است را بفشاريد و نه تنها در زمينه هاي توريست و صنعت بلكه در زمينه هاي علمي، دانشگاهي نيز بتوانيم روابط خود را گسترش دهيم

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.