همزمان با دهه ولایت و با حضور 15 هزار شهروند ؛

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در منطقه 21 برگزار شد

به مناسبت دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور 15 هزار شهروند منطقه در تهرانسر برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 21، دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه با حضور در این همایش با اشاره به اینکه در سال های اخیر فعالیت های شهرداری تنها در حوزه های عمرانی،خدماتی و ترافیکی خلاصه نمی شود ، گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را به کار برده تا شهرداری را از یک سازمان صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی تبدیل کند و تلاش های صورت گرفته در این راستا بسیار هم مثمر ثمر بوده است. 
وی افزود:شهرداری علاوه بر اینکه برای آبادانی و سازندگی شهری پویا و کارآمد از طریق رسیدگی به فیزیک شهری از قبیل ساخت اتوبان،پل،بزرگراه،تونل و دیگر موارد شهری اقدام می کند برای آرامش روح و روان شهروندان تهران نیز برنامه هایی را از طریق فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و ورزشی دارد. 
شهردار منطقه 21 با بیان اینکه افتخار برای مدیریت شهری زمانی است که شهروندانی سالم،با نشاط و سرزنده از این فعالیت ها و اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری استفاده کنند گفت:شهری سالم و رو به جلو حرکت خواهد کرد که شهروندانی قوی، جسور، با انگیزه و پراز امید در آن پله های سازندگی و آبادانی را برای ساخت شهری ایده آل و زیبا طی کنند.
وی افزود:بنابراین یکی از اقداماتی که شهرداری تهران به طور جدی در برنامه های خود دارد ایجاد سامانه های نشاط،ساخت مراکز تفریحی و رفاهی،احداث تفرجگاه ها و بوستان های مختلف برای استفاده شهروندان در اکثر نقاط شهر تهران است. 
سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه برای ارتقای ورزش همگانی و جا انداختن فرهنگ ورزشی و روحیه ورزشکاری بین شهروندان از سوی شهرداری تهران اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، اظهار داشت: ساخت ورزشگاه، اماکن ورزشی، راه اندازی ایستگاه های ورزشی صبحگاهی در بوستان های مختلف،برگزاری پیاده روی های خانوادگی در سطح مناطق از جمله اقدامات موثر فرهنگی و ورزشی مدیریت شهری است.
شهردار منطقه 21 گفت:در همین راستا همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور اهالی 17 محله منطقه 21و تیم های ورزشی مختلف و جمعیتی در حدود 15 هزار نفر و با طی مسافتی در حدود سه کیلومتر از میدان کمال الملک تهرانسر آغاز و در مجموعه ورزشی یاس به پایان رسید که با استقبال چشمگیر و قابل توجهی از سوی شهروندان منطقه مواجه شد. 
این مقام مسئول افزود: برگزاری این قبیل همایش های ورزشی با کمترین هزینه و بیشترین تعداد شهروندان و بالاترین سود و ثمره ورزشی،فرهنگی،اجتماعی،خانواده ها را بهم نزدیک کرده چرا که زندگی شهری و صنعتی و مشکلات فراوان ناشی از آن  بیش از گذشته فاصله و دوری از یکدیگر را به شهروندان تحمیل کرده است و قطعا برگزاری چنین همایش هایی باعث نزدیکی و همبستگی خانواده ها،هم محله ای ها و همشهریان می شود. 
سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که منطقه 21 برای ارتقای ورزش و روحیه ورزشکاری بین شهروندان خصوصا نوجوانان و جوانان انجام داده راه اندازی آکادمی فوتبال است،اظهار داشت: در رشته های عمومی نیز همایش ها ایستگاه های ورزشی صبحگاهی و شامگاهی را در حدود 40 نقطه از منطقه راه اندازی شده است و سالن های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی در منطقه ساخته شده و تعدادی ورزشگاه نیز برای استفاده بهینه شهروندان در دست احداث است. 
وی در پایان تاکید کرد:باید همایش های عمومی مانند پیاده روی و کوه پیمایی های خانوادگی بیش از بیش مد نظر قرار گیرد و شهروندان با حضور خود در این همایش ها از فضای آزاد و باز،پارک ها و بوستان ها در کنار یکدیگر نهایت استفاده را ببرند و با طبیعت خدادادی و زیبا انس گرفته و تا ساعاتی هم که شده در جهت رشد و ارتقای روحیه خود و خانواده اشان از زندگی شهری و ماشینی فاصله بگیرند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار