مروری بر روند خدمتی شهدای خلبان آشیانه جمهوری اسلامی

گزیده‌ای از روند خدمتی و پیشینه شهدای خلبان آشیانه جمهوری اسلامی منتشر شد.

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سردار سید محمدمهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت نهاد ریاست‌جمهوری و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

گروه پروازی رئیس‌جمهور در این پرواز از آشیانه جمهوری اسلامی ایران بودند که متعلق به نیروی هوایی ارتش بود. در ادامه، زندگی این عزیزان را بیشتر بشناسید.

سوابق خدمات و فعالیت‌های کادر پروازی شهادت

امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان اصلی پرواز رئیس‌جمهور با تخصص خلبانی بالگرد ۲۱۴ با ۲۰۰۰ ساعت پرواز بود. او ۲۰ شهریور ۱۳۴۸ در شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان چشم به جهان گشود. از این شهید عزیز دو دختر و یک پسر و یک نوه به یادگار مانده است. یگان خدمتی وی نیز آشیانه جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش کمک خلبان پرواز رئیس‌جمهور است که ۲۲ مهر ۵۹ در شهرستان نجف آباد اصفهان چشم به جهان گشود. او در سال ۱۳۷۸ وارد خدمت نیروی هوایی ارتش شده بود. دو فرزند پسر از این شهید عزیز به یادگار مانده است. امیر خلبان محسن دریانوش در کارنامه خدمتی خود دارای ۱۴۵۰ ساعت پرواز است.

سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی با تخصص الکترومکانیک، ۱۰ آذر ماه سال ۵۸ شهرستان ابهر در استان زنجان چشم به جهان گشود و ۲۵ شهریور ۷۴ وارد نیروی هوایی ارتش شد. او در پایگاه‌های شکاری همدان، چابهار، مهرآباد و آشیانه جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده بود. دو فرزند پسر از این شهید عزیز به یادگار مانده است. سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی دارای ۷۲۰ ساعت پرواز بود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
رحمت الله علیکم
در جوار رحمت الهی به آرامش ابدی رسیدند.
مبارکباد شهادت و سعادت به خودشون و تسلیت و تعزیت به خانواده هاشون و به ما مردم ایران
سپاسگزار خدمت رسانی هاشون هستیم.
آخرین اخبار