نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)

یک کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مورد برخی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان توضیحاتی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی و از دوستان آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درمورد ویژگی‌های شخصیتی ایشان بیان کرد: شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش واقعاً اتفاق ناگواری بود و همه را در شوک فرو بُرد. به ویژه ما که سال‌ها از نزدیک با ایشان دوستی و رفاقت و خاطراتی داشتیم؛ به طوری‌که تقریباً از ۱۲-۱۰ سال پیش، بنده با آیت الله سید ابراهیم رئیسی سلام و علیک و رفاقت داشتم و ایشان محبت داشت و ساعت‌ها برای جلساتی در محضرشان بودیم و مشورت‌هایی داشتیم و آقای رئیسی هم، متواضعانه می‌نشست و صحبت‌هایی می‌کردیم و به دقت گوش می‌داد و برای برطرف کردن مشکلات و انجام کار‌ها دغدغه داشت و همین موضوع و پیگیری کردن آن‌ها و یک سری از امور حاکی از دغدغه‌مندی شان بود.

این کارشناس مذهبی گفت: گاهی به ویژه در ایام زمستان، ما به مدت ۴-۳ ساعت با آیت الله رئیسی جلسه داشتیم که بعد از نماز ظهر شروع می‌شد و روند آن به حدی طولانی بود که هنگام اذان مغرب، جلسه‌مان به اتمام می‌رسید و در همه این مدت، آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف انجام می‌دادیم که این موضوع در زمان تولیت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی در خصوص مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بیشتر صورت می‌گرفت و همه موارد را مرقوم و پیگیری می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی این بود که انسان بی تکلف و دوست‌داشتنی بود و گاهی که نیاز بود با ایشان دیداری داشته باشم عازم تهران می‌شدم و به مجلس روضه‌ای می‌رفتم که آیت الله رئیسی در مسجد نهاد ریاست جمهوری داشت و پس از آن، با ایشان صحبت می‌کردم و در همان جلسات، مطالب و گرفتاری‌هایی را با آقای رئیسی مطرح می‌کردیم و ایشان هم، بسیار محبت داشت و آنقدر بی‌تکلف بود که دسترسی به حاج آقا خیلی کار سختی نبود. این در حالی است که با دیگر مقامات کشوری هم، ارتباط و رفاقت داریم. اما بعضی از آن‌ها به گونه‌ای هستند که تا بخواهیم به این مقامات، پیامی دهیم به واسطه‌های زیادی نیاز داریم که همین موضوع باعث می‌شود از انتقال پیام پشیمان شویم چراکه با وجود زمان‌بر بودن این فرآیند، در نهایت، پیام مربوطه به آن‌ها نمی‌رسد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آیت الله سید ابراهیم رئیسی، سادگی ایشان بود و اصلاً انسان تجملاتی و تشریفاتی و دارای یک سری از رفتار‌های لوکس نبود و این واقعیت را می‌توان در سفر‌های استانی حاج آقا مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی واقعاً نوکری اهل بیت (ع) و خدمتگزاری به مکتب اهل بیت (ع) را می‌کرد و همان طور که از قدیم در مسجد کوچکی در بازار تهران منبر می‌رفت و زمانی که معاون اول قوه قضاییه شده بود و تولیت آستان قدس رضوی را برعهده گرفته بود باز هم، چند شبی را در همان مسجد منبر می‌رفت و وقتی آیت الله علم‌الهدی به بنده گفت که ایشان معاون اول قوه قضاییه و تولیت آستان قدس است و مجالس بزرگتر با جمعیت بیشتری منتظرشان هستند و منبر این مسجد کوچک را به دست فرد دیگری بسپارد. در جواب می‌گفت که خیر! از قدیم روی منبر این مسجد می‌رفتم و دوست دارم هنوز هم، روی منبر همین مسجد بروم و خودم را در همان قد و قواره ببینم و این کار را حتی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سال گذشته هم، انجام داد؛ به طوری که کاندید خبرگان رهبری در خراسان جنوبی شد و این موضوع دارای پیامی بود. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: همه انتظار داشتند که آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور کاندید خبرگان رهبری در تهران شود ولی ایشان، خراسان جنوبی را انتخاب کرد چراکه می‌خواست نشان دهد که مردم محروم خراسان جنوبی را فراموش نکرده است. زیرا قبلاً یکی دو دوره نماینده خبرگان آن‌ها بوده و باز هم در میان همان مردم است و خواهد بود. در نتیجه، مردم خراسان جنوبی هم واقعاً برای آیت الله رئیسی سنگ تمام گذاشتند و یکی از بالاترین آراء در انتخابات خبرگان کشوری را در خراسان جنوبی داشتیم.

خبرنگار: فاطیما میرزایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شهید وار زندگی کردند و
شهید وار هم شهید شدند
روحشان قرین نعمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
لطفا یک سر و سامانی به وضعیت اینترنت بدید.
آخرین اخبار