۱۰۰ هزار کودک لرستانی غربالگری بینایی‌سنجی شدند

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۵۲۵ کودک سه تا ۶ سال در استان لرستان مورد معاینات غربالگری اختلالات بینایی قرار گرفتند.

ذبیح اله نادمی با بیان اینکه بسیاری از کودکان که دچار معلولیت از ناحیه چشم می‌شوند را می‌توان با یک غربالگری ساده در سنین اولیه زندگی نجات داد، گفت: بهترین زمان برای غربالگری و معاینات آمبلیوپی سنین بین سه تا ۶ سال است و خانواده‌ها باید دقت داشته باشند که این طرح جهت جلوگیری از عیوب انکساری چشم و آسیب‌های بینایی است که می‌توانند برای این منظور به پایگاه‌های غربالگری بینایی در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کودکان ممکن است به خاطر پیشرفت این اختلال که بسیار هم شایع است، دچار معلولیت بینایی شوند، اظهار داشت: این طرح (پیشگیری از تنبلی چشم) هر ساله از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته براساس برش کشوری ۹۸ هزار و ۵۰۲ نفر برای لرستان در نظر گرفته شد که با تلاش همکاران در استان و شهرستان‌ها ۱۰۰ هزار و ۵۲۵ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد سه هزار و ۱۵ نفر به اپتومتریست ارجاع داده شد، یادآور شد: از میان این تعداد یک هزار و ۷۸۰ مورد اختلال بینایی شناسایی و جهت پیگیری و تکمیل مراحل درمانی به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

نادمی افزود: اگر کودکان نیاز به عینک داشته باشند، کمک هزینه خرید عینک در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و در هزینه‌های درمان مساعدت‌های لازم در نظر گرفته خواهد شد.

 

برچسب ها: بینایی ، لرستان ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.