احداث پایانه تخصصی حمل محمولات نفتی در منطقه آزاد

مدیر اجرایی ساخت پایانه تخصصی محمولات نفتی گفت: ساخت نخستین پایانه تخصصی حمل محمولات نفتی در مناطق آزاد امروز در قالب تفاهم نامه با راه آهن منعقد شد

سید نواب حسینی منش  عضو انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی و   در مراسم امضای تفاهم نامه در خصوص  حمل محمولات نفتی در بندر شهید رجایی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه  تسهیل در صادرات محصولات پالایشگاه نفت و برای ایجاد تسهیل گری درزنجیره صادراتی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: پیش از این یک  پایانه تخصصی در محمولات نفتی را  نداشته ایم بنابراین  شرکت پارسیان یکی از پایانه‌های تخصصی صادرات محمولات نفتی را در بندر شهید رجایی ایجاد و زنجیره صادرات را در این بخش تسهیل کرد.

حسینی منش بیان کرد: همچنین  پیشنهاد فروش محمولات از درب کارخانه  در قالب CIF برای  روغن‌های پایه انجام داده ایم و سعی شده با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم زمینه را برای صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش سود بالاتر برای فروش این محصولات فراهم کنیم.

عضو هیئت مدیره پارسیان با بیان اینکه  پایانه محمولات نفتی یک پایانه تخصصی است گفت:  تا ۵۰میلیارد تومان در قالب سرمایه گذاری برای آنها  صرفه جویی شده و این موضوع فارغ از سرمایه گذاری امکان ناوگان  و حفظ کیفیت را در بردارد.

 حسینی منش گفت: امکان حمل بار تا ۱۸ هزار تن در این بخش فراهم شده که ۶هزار تن آن روغن‌های پایه است.

وی افزود:  حمل این میزان از محمولات نفتی در قالب ۲۰۰ ناوگان در حال انجام است و مابقی این اقدامات در قالب زنجیره‌های تامین انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره پارسیان گفت: به ازای هر تن مصرف سوخت ۳۳سنت صرفه جویی انجام می‌شود.

وی همچنین از انعقادقرارداد و تفاهم نامه برای احداث پایانه تخصصی محمولات سوختی و نفتی در منطقه آزاد  سرخس خبر  داد و گفت: در راستای افزایش ترانزیت ساخت این پایانه‌های تخصصی به ویژه برای حمل با  از کشور روسیه به هندوستان ضروری است چراکه پیش از این در کریدور‌های شمال_ جنوب چنین پایانه‌های وجود نداشته د ساخت این پایانه در کاهش چشم گیر هزینه‌های صادرکنندگان ضروری است.

وی گفت: در برنامه  هفتم توسعه اعلام شده  ۵۰ میلیون تن سالانه در کشور ترانزیت داشته باشیم که از این میزان ۱۵ میلیون تن  باید از طریق ریل باشد بنابراین ساخت چنین پایانه‌های در مرز سرخس و جنوب ضروری است.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار