رتبه‌ دوم استان یزد در طرح‌های باز آفرینی شهری

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: استان یزد با ۹۵ درصد پیشرفت طرح‌های بازآفرینی شهری رتبه دوم کشور را کسب کرد.

میلاد امینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست بازآفرینی استان یزد با اشاره به وضعیت نوسازی و بازآفرینی محلات هدف در کشور اظهار داشت: از ۱۴۵ هزار بنا در محلات هدف استان یزد ۸۴ درصد آن وضعیت ناپایدار دارند که در برش ۴ ساله برای ۸ هزار ۱۰۰ واحد می‌بایست اقدام بازآفرینی صورت می‌گرفت که با تلاش‌های استان و کسب پیشرفت ۹۵ درصدی در این طرح، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به مشوق‌های ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین بافت‌های فرسوده افزود: اعمال تراکم تشویقی، پروانه رایگان، تخفیف در کلیه عوارض ها، ضوابط و مقررات شهرسازی و تسهیلات کم بهره از مهمترین مشوق‌هایی است که ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین این مناطق در نظر گرفته است.

امینی توجه به زیست بوم و فرهنگ منطقه را در ترغیب مخاطبین طرح بازآفرینی شهری مهم دانست و از آمادگی این شرکت برای دریافت طرح بسته‌های تشویقی به تناسب نیاز و بوم شهر توسط شهرداری‌ها خبر داد.
 عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ را فرصت طلایی برای ساکنین بافت‌های هدف بازآفرینی دانست و افزود: ۱۸۵ میلیون از این تسهیلات با نرخ صفر درصد است در قالب فروش اقساطی می‌باشد ۲ ماه جهت جذب این اعتبار فرصت باقی مانده است.

امینی طرح کلید به کلید را از دیگر طرح‌های جذاب برای ساکنین بافت‌های فرسوده و هدف بازآفرینی شهری دانست و با تشریح این طرح گفت: مالکین در محدوده‌های هدف بازآفرینی قرار دارند می‌توانند ملک خود را با ۴۰ درصد افزایش نسبت به قیمت کارشناسی، با زمین یا ملک‌های در اختیار راه و شهرسازی تهاتر نمایند.
 وی در پایان از ۱۱طرح اقدام مشترک برای استان یزد با اعتبار ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به تامین این اعتبار نیز اقدام لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار