دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی

رییس پلیس فتا گلستان از دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی خبر داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: در پی وصول مرجوعه قضائی  تحت عنوان شکایت  احدی از  شهروندان که مدعی کلاهبرداری از طریق سایت دیوار شده بود، پرونده بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد این شهروند اقدام به درج آگهی فروش تعدادی سکه ومقداری طلا در سایت دیوار با ارزش حدود ۳ میلیارد ریال کرده که نهایتا فردی خواستار خرید این طلا‌ها شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به عدم امکان مراجعه حضوری، واریز وجه را بصورت اینترنتی انجام داده و رسید جعلی را از طریق فضای مجازی به رویت فروشنده می‌رساند و در ادامه طلا و سکه‌ها را از طریق پیک دریافت می‌کند.

سرهنگ تجری تصریح کرد: متهم از طریق دستگاه رسیدساز جعلی،   فروشنده را فریب داده و به این ترتیب شهروند را در دام خود گرفتار کرده است.

سرهنگ تجری بیان کرد:ماموران پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند که در این رابطه طلا و سکه‌های کلاهبرداری شده را کشف و پس از طی مراحل قانونی تحویل شاکی دادند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.