تعمیر کولر، جان مرد رفسنجانی را گرفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان رفسنجان از جان‌باختن مرد رفسنجانی به‌علت برق‌گرفتگی خبر داد.

دکتر مجتبی سنجی گفت: عصر امروز با اعلام یک مورد برق‌گرفتگی در یکی از معابر شهرستان رفسنجان سریعاً یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه مرد ۴۲ ساله‌ای جان خود را از دست داد که بنا به گفته شاهدان، علت برق‌گرفتگی تعمیرات کولر بوده است.

دکتر سنجی از سه مورد مشابه برق‌گرفتگی ناشی از کولر آبی از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به‌موقع کارشناسان اورژانس جان بیماران نجات پیدا کرده بود.

سرپرست اورژانس رفسنجان متذکر شد: با شروع فصل گرما و نیاز به تعمیر و سرویس سالیانه وسایل سرمایشی از جمله کولر آبی باید این نکته مدنظر قرار گیرد که به‌دلیل اتصال مستقیم کولر آبی به برق و وجود آب که رسانای خوبی برای جریان الکتریسیته است، احتمال برق‌گرفتگی افراد بالاست که این موضوع اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان راه‌اندازی کولر‌های آبی را دوچندان می‌کند.

دکتر سنجی تأکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق‌گرفتگی هنگام سرویس و راه‌اندازی کولر آبی، بهتر است برای انجام این کار از افراد مُتخصص و تعمیرکاران مجاز کمک گرفت و از قطع کامل برق کولر اطمینان حاصل کرد.

وی تصریح کرد: هنگام سرویس کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد بدلیل بی‌تجربگی، قطع جریان برق را فراموش می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند.

وی افزود: نصب فیوز مناسب در کولر‌ها ضروریست و تجهیز ساختمان به سیستم اِرت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، از دیگر موارد ایمنی هنگام نصب کولر‌های آبی است و مردم باید توجه داشته باشند که ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

سنجی توصیه کرد: هنگام سرویس سالیانه کولر، آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود؛ زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق‌گرفتگی و حریق کولر وجود دارد و همچنین کولر باید در بیرون از منزل مانند پشت بام و بالکن و در مکان‌های امنی که خطر سقوط نداشته باشد و با فاصله از دودکش‌ها نصب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار