رونمایی از نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان در قزوین

نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در قزوین رونمایی شد.

نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان در خاورمیانه به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم جلوه‌های بصری در حوزه دانش بنیان با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در قزوین رونمایی شد.

اسکنر سه بعدی سایز انسان راهکار مهمی برای حل مشکل ساخت جمعیت و طراحی صحنه‌های پرخطر در سینما، بازی، انیمیشن، معماری، نمونه سازی صنعتی، پزشکی و ساخت اکشن فیگور‌های شخصی است که می‌تواند افق‌های جدیدی را در زمینه فناوری‌های نرم و هویت ساز سرزمینمان فراهم کند.

این اسکنر توسط شرکت پویاگران هنر مینودری به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین ساخته شده که برای نخستین مرتبه با امکان اسکن افراد و اجسام در اندازه حداکثر ۲ در ۲ متر طراحی و تولید شده است.

۶۰ دوربین dslr با سایز سنسور aps و امکان عکاسی همزمان با تاخیر صفر میلی ثانیه به همراه نرم‌افزار و برد کنترل اختصاصی درون این اسکنر تعبیه شده است.

بهره‌مندی از اسکنر سه بعدی برای ساخت فیلم هندی سلار

حسام ساروخانی رییس هیات مدیره شرکت پویاگران هنر مینودری در این مراسم گفت: بازار بازی‌های رایانه‌ای در دنیا ۴۰ درصد صنعت انرژی درآمدزایی دارد که می‌تواند در اختیار کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای ساخت این اسکنر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، بیان کرد: این دستگاه برای نخستین مرتبه در خاورمیانه ساخته شده و در فیلم هندی سلار نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ساروخانی با بیان اینکه این اسکنر صادرات دانش بنیان کشور را تقویت خواهد کرد، ادامه داد: فاز نخست آن برای هشت نفر به شکل مستقیم و برای ۱۴ نفر به شکل غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

افتتاح مرکز نمونه سازی شوینده و شیمیایی از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پارک علم و فناوری قزوین بود.

بازدید از شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، افتتاح طرح علمی در پارک علم و فناوری، بازدید از شرکت شایگان داده و طرح پردیس فناوری آبیک از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه خود به قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار