بی توجهی برخی از بانک‌ها به قانون ۲۰ درصدی پرداخت تسهیلات ساخت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در این بین طبق آمار‌ها همکاری بانک‌ها بسیار ضعیف بوده است.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه باید طبق قانون تمامی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری‌های لازم را داشته باشند گفت: متاسفانه همکاری بانک‌ها با وجود قانون بسیار ضعیف بوده و از ۱۸ بانک هیچ یک از آنها  اقدام به اجرا کردن قانون  جهش تولید مسکن نکرده‌اند.

وی ادامه داد: باید بانک مرکزی تمامی بانک‌ها را در اجرا کردن قانون پای کار بیاورد، اما متاسفانه در حال حاضر بانک مرکزی هم در این بین دستورات لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نمی‌دهد.

یوسفی اظهار کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن در صورتی که اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت نکنند جریمه مالیاتی شوند که در حال حاضر هنوز این قانون به مرحله اجرایی نرسیده و پیگیر جریمه مالیاتی تمامی بانک‌های که در پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی همکاری نکنند هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بانک‌ها اگر در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری‌های لازم را انجام دهند و متقاضیان بتوانند به راحتی تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند میزان مشارکت‌های مردم هم در پرداخت تسهیلات ساخت افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد صفحات بخشنامه ها از تعداد اسکناس های تسهیلات داده شده بیشتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
خواهش میکنم شرایط گرفتن وام مسکن را آسان کنید!!هزار دنگ و فنگ داره چندتا ضامن میخواد از کجا بیاریم تو این دوره زمونه کسی نمیاد ضامن بشه!!همون سند مالکیت زمین را به عنوان ضمانت بگیرند و وام بدهند
آخرین اخبار