خروج سامانه ناپایدار از کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه ناپایداری که طی دو روز اخیر در نقاط مختلف استان شاهد فعالیت آن بودیم، امشب از جو کرمانشاه خارج می‌شود.

علی محمد زورآوند با اشاره به سامانه ناپایداری که از روز گذشت (۲۳ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داد، گفت : فعالیت این سامانه در بعضی ساعات همراه با بارش‌های رگباری و پراکنده و همچنین وزش باد، رعدوبرق و غبار آلود شدن نوار مرزی به دلیل وزش باد همراه بود.

وی با بیان اینکه این سامانه امروز نیز رگبار‌های پراکنده برای برخی نقاط استان به همراه خواهد داشت، افزود: این سامانه ناپایدار طی امروز از استان رد خواهد شد و برای فردا دیگر رگباری پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: این سامانه ناپایدار، بارش قابل توجهی برای استان به همراه نداشت.

زورآوند با اشاره به اینکه تا حدود یک هفته آینده نیز بارشی برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود، عنوان کرد: البته برای پیش‌بینی دقیق وضعیت بارش طی هفته‌های آینده باید منتظر بررسی نقشه‌های جدید هواشناسی باشیم.

وی میانگین بارش ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان را شش دهم میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بیشترین بارش را در ماهیدشت به میزان دو میلی‌متر داشتیم و میانگین بارش ۲۴ ساعت گذشته در شهر کرمانشاه یک میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارندگی سال زراعی جاری در استان را نیز حدود ۵۴۲ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گفته زورآوند، در این مدت در شهر کرمانشاه نیز میانگین بارش به حدود ۵۱۱ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۹ درصد بیشتر بوده است.

وی بیشترین بارش سال زراعی جاری را نیز مربوط به پاوه با ۱۰۵۴ میلی‌متر دانست که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و افزود: کمترین بارش سال زراعی جاری نیز در سنقر به میزان ۳۲۶ میلی‌متر رخ داده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر و نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد کمتر بوده است .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.