استاندار بوشهر:

تولید آب شرب بوشهر به ۲۳۰ هزار مترمکعب خواهد رسید

استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن این استان ۱۰۵ هزار مترمکعب است گفت: تا پایان دولت سیزدهم در شهریورماه ۱۴۰۴ میزان تولید آب شرب استان بوشهر به ۲۳۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای حل مشکل تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی در دولت سیزدهم شده است اظهار داشت: رودخانه حله که سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه را تحت پوشش دارد برای احیای آن اقدامات لازم با مشارکت بسیج سازندگی انجام شد.

وی با بیان اینکه آب رودخانه حله به حداقل رسید و زمینه خشک شدن تالاب حله فراهم شده بود گفت: با عملیات لایروبی کانال رودخانه حله، آب در آن جریان یافت و تاکنون ۴ نوبت آبگیری شده و تالاب حله در حال احیا شدن است.

استاندار بوشهر به طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا پرداخت و بیان کرد: تا قبل از تشکیل دولت سیزدهم ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن کن، ۳۵ هزار مترمکعب بود که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا در ۲.۵ سال گذشته اکنون ظرفیت تولید آب شرب از این تأسیسات به ۱۰۵ هزار مترمکعب رسیده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در کنار این تأسیسات واحد‌های جدید آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر مجموعا به ظرفیت ۱۲۵ هزار مترمکعب طراحی و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین تأسیسات آب‌شیرین‌کن توسط سازمان انرژی اتمی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر در حال ساخت است گفت: ظرفیت این آب‌شیرین‌کن ۷۵ هزار مترمکعب است که روند اجرایی آن مطلوب است.

استاندار بوشهر از ساخت آب‌شیرین‌کن در شهر‌های دیر، بنک، عسلویه، هلیله، تنگستان، بوشهر، سیراف - جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در موضوع آب‌شیرین‌کن بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی تا شهریور ماه سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید از این تأسیسات به ۲۳۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.