طبیعت‌گردی یا تخریب مناطق بکر طبیعی در رودبار؟ + تصاویر

رئیس اداره محیط زیست رودبار از گردشگران خواست مناطق بکر این شهرستان را با طبیعت‌گردی غیرمسئولانه لگدمال نکنند.

علی فرهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: در پی ورود خارج از ظرفیت و حضور همراه با تخریب تور‌های گردشگری در مناطق طبیعی بکر این شهرستان، با دستور دادستان از ورود گردشگران به برخی از مناطق بکر رودبار جلوگیری به عمل آمد. 

او افزود: متأسفانه طی روز‌های اخیر شاهد رفتار‌های غیرمسئولانه همراه با تخریب طبیعت در مناطق بکر طبیعی شهرستان رودبار بوده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: در همین زمینه، مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری مأموران نیروی انتظامی و منابع طبیعی ضمن ممانعت از ورود خارج از ظرفیت گردشگران، با حضور مستمر در منطقه و ارائه توصیه‌های طبیعت دوستانه، مسافران را به رعایت حقوق محیط زیست و پاسداری از طبیعت دعوت کردند. 

به گفته فرهی، رودبار به عنوان دروازه ورودی گیلان با تنوع اقلیمی و مناطق بکر بی‌بدیل خود، سالانه مقصد گردشگران بسیاری است که در صورت ادامه این روند لجام گسیخته که با تخریب و آلودگی همراه است، به زودی رو به نابودی و زوال خواهد گذاشت. 

رودبار از شهرستان‌های کوهپایه‌ای است که در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان قرار دارد. 

طبیعت‌گردی یا تخریب مناطق بکر طبیعی رودبار؟

این شهرستان با قدمت تاریخی ۶ هزار ساله و تمدنی کهن بر دامنه کوه‌های البرز و تالش، در کناره رودخانه سفیدرود و در امتداد باغ‌های زیتون واقع شده است. 

طبیعت‌گردی یا تخریب مناطق بکر طبیعی رودبار؟

رودبار با آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و اندکی مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک از نظر جاذبه‌های گردشگری یکی از مناطق بسیار مستعد برای جذب توریست به شمار می‌آید. 

طبیعت‌گردی یا تخریب مناطق بکر طبیعی رودبار؟

این شهرستان نقاط دیدنی فراوان از جمله سرو هزار ساله هرزویل، کوه درفک، تپه مارلیک، بقعه شاه شهیدان و امامزاده محمد حنفیه، نیروگاه بادی و سد سفیدرود در منجیل، پل خشتی لوشان و تالاب سیاهرود دارد. همچنین است دریاچه ویستان و چشمه آب معدنی سنگرود و روستای خوش آب و هوای داماش (رویشگاه گل کمیاب سوسن چلچراغ).

طبیعت‌گردی یا تخریب مناطق بکر طبیعی رودبار؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.