تحویل ۲ فروند کشتی برای حمل کالا‌های عمومی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت کشتی سازی ایران گفت: قرارداد ساخت ۴ فروند کشتی با ظرفیت‌های ۳۵۰۰ تن و ۵ هزار تن با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است.

 منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت کشتی سازی صدرا در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های  دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تامین نیاز‌های داخلی در مسیر تحقق جهش تولید و ساخت شناور استفاده می کنیم  گفت: تجمیع فناوری  همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تامین نیاز‌های تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیاز‌هاست.

علیپور با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های ۳۵۰۰ تن و ۵ هزار تن با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است که دو فروند به صورت روروشیپ و دو فروند مربوط به حمل کالا‌های عمومی است گفت : تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرآیند مهندسی آن در حال طی‌شدن است در سال‌های آتی ساخته و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی  با بیان اینکه  شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قول مساعد داد که به محض تحویل دو فروند در مرحله اولیه تحویل، قرارداد دو فروند دیگر نیز با شرکت صدرا منعقد خواهد شد افزود: نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات منطقه و افزایش حجم بار در دریای خزر بسیار گسترده شده است که نوسازی و تعمیرات آنها با این شرکت منعقد شده است. 

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص ساخت و تعمیر نفتکش‌ها هنوز موفق به عقد قرارداد نشده‌ایم و امیدواریم که در آینده نزدیک با تشکیل کنسرسیوم بتوانیم قرارداد ساخت و نگهداری نفتکش‌ها را نیز منعقد نماییم. 

علیپور درباره قرارداد تامین نفتکش‌ها و کشتی‌های موردنیاز کشور در دریای خزر گفت: در حال حاضر با همکاری دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی پیش‌نویس صورتجلسه‌ای که توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد، آماده شده که در این پیش‌نویس تعدادی نفتکش و کانتینربر برای شرکت صدرا و ایزوایکو برآورد شده است.

وی افزود: شرکت کشتیرانی در حال حاضر به عنوان یکی از پیشروان در زمینه ساخت و تعمیر شناورها، دارای تجهیزات و امکانات جامع و کاملی است. کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی این شرکت در بوشهر و بهشهر واقع شده‌اند و خدمات گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر ارائه می‌دهند.

او گفت: شرکت  صدرا با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی و تلاش برای ارتقای سطح تکنولوژی، گواهینامه‌های بین‌المللی مانند ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵، ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸، ISO ۳۱۰۰۰:۲۰۱۸ و ISO ۲۹۰۰۱:۲۰۱۵ را دریافت کرده است.

علیپور با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر فعالیت‌های متنوعی را به صورت طرح و ساخت (EPC) انجام می‌دهد گفت: فعالیت‌های شرکت کشتی سازی شامل ساخت و تعمیر انواع کشتی‌ها، ساخت سکو‌های حفاری دریایی، ساخت و نصب سکو‌های ثابت دریایی نفت و گاز، لوله‌گذاری و کابل‌گذاری در دریا، احداث تاسیسات فرآورشی و پالایشگاهی نفت، گاز و پتروشیمی، احداث خطوط لوله نفت و گاز در خشکی، اجرای طرح‌های زیربنایی عظیم، اجرای سازه‌های فولادی مقیاس بزرگ، احداث بندر و پایانه بارگیری فرآورده‌های نفتی و خدمات طراحی و مهندسی در زمینه تمامی فعالیت‌های فوق است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: کشتیرانی ، ساخت کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار