واگذاری زمین به ایرالکو برای تولید انرژی پاک

شرکت ایرالکو ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی را برای تولید انرژی پاک دریافت کرد.

 

صدو هفتاد دو هکتار از اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک به شرکت ایرالکو واگذار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بعد از دریافت مجوز و درخواست متقاضی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی توسط شرکت ایرالکو، بازدید و بررسی‌های میدانی از اراضی ملی مستعد واگذاری توسط کارشناسان این اداره کل و اداره شهرستان اراک صورت پذیرفت.

محمدی افزود: این حجم زمین در خارج از حریم شهر اراک شناسایی و اقدامات قانونی لازم برای واگذاری انجام شد. 

او گفت: زمین در استان به میزان کافی برای اجرای این طرح وجود دارد همچنان که مساحت زیادی از اراضی استان برای انرژی خورشیدی اختصاص یافته است.

محمدی مدت زمان اجرای این طرح را ۱۵ سال عنوان کرد و افزود: متقاضیان حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی و شرکت‌ها و صنایع استان در راستای کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی خورشیدی و پاک می‌توانند جهت تخصیص اراضی مورد نیاز درخواست خود را پس از دریافت موافقت اصولی از ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) نسبت به ارسال درخواست اراضی از مدیریت امور اراضی اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی این را هم گفت که برای این مهم از سوی منابع طبیعی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما برای عقد قرارداد با امور اراضی مبلغی سالانه با عنوان اجاره دریافت می‌شود و مبلغ توسط کارشناس مشخص خواهد شد.

برچسب ها: ایرالکو ، انرژی ، زمین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
توقف ماز‌وت سوزی نیروگاه حرارتی شازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل آلایندگی کارخانه ایرالکو مربوط به نصب فیلترهای دودکش های کارخانه است یعنی دودکش ها فاقد فیلتر تصفیه هوا هستند . دیگ ها قدیمی و آلاینده هستند که باید از مدار خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
انتقال کارخانه ایرالکو به شهرک صنعتی خیرآباد اراک