فعالیت هفت بیمارستان کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با پیش‌بینی روند رو به رشد گردشگری سلامت در کرمانشاه، گفت : در حال حاضر هفت بیمارستان کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند.

وحید امیری معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به شکل گیری زنجیره ارزش گردشگری سلامت در کرمانشاه، گفت : با راه اندازی دبیرخانه کمیته راهبری گردشگری سلامت با عضویت دستگاه‌های ذیربط در میراث فرهنگی کرمانشاه، برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه گردشگری سلامت در استان انجام گرفته و زنجیره ارزش آن شکل گرفته است. 

وی با بیان این‌که کرمانشاه جزو اولین استان‌های کشور است که زنجیره گردشگری سلامت را تعریف کرده، افزود: زنجیره ارزش گردشگری سلامت در کرمانشاه ۱۴ حلقه دارد که مهمترین بخش آن بیمارستان‌ها و دفاتر گردشگری هستند. 

معاون گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هفت بیمارستان متعلق به بخش دولتی و خصوصی شامل بیمارستان‌های امام علی (ع)، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، بیستون، حکیم و امام سجاد (ع) در کرمانشاه با دریافت مجوز به حوزه گردشگری سلامت ورود کرده اند. 

به گفته این مسئول، ۵۰ تخت در این بیمارستان‌ها در زمینه توریسم درمانی راه اندازی شده است. 

وی لازمه توسعه گردشگری سلامت در استان را تعامل قوی بیمارستان‌ها و دفاتر گردشگری دانست و گفت: تاکنون ۱۵ دفتر گردشگری استان مجوز فعالیت‌های توریسم درمانی دریافت کرده اند که درصورت تعامل خوب بین آنها و بیمارستان ها، گام مهمی در راستای توسعه گردشگری سلامت استان برداشته می‌شود. 

امیری با بیان اینکه علاوه بر مراکز درمانی فعال کنونی در حوزه گردشگری سلامت، چند پروژه دیگر در دست اجراست، افزود: فاز توسعه هتل بیمارستان حکیم در مساحت حدود ۲۰۰ متر یکی از این پروژه هاست که در حال اجراست. 

وی ادامه داد: پروژه هتل بیمارستان ماد نیز که از چندسال پیش آغاز شده، در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

به گفته این مسئول، فاز توسعه کلینک دندانپزشکی سارو یار احمدی نیز که بیمارانی را از استان‌های مجاور و کشور عراق پذیرش می‌کند، هم اکنون در حال اجراست. 

معاون گردشگری استان با بیان اینکه گردشگری سلامت کرمانشاه روند روبه رشدی را در سال‌جاری خواهد داشت، گفت: اخیرا در نمایشگاه اکسپو تهران ۲۰۲۴ نیز ظرفیت‌های گردشگری سلامت کرمانشاه برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمد و از طرفی با برخی از استان‌های پیشرو در این حوزه همچون فارس، اصفهان و تهران رایزنی‌هایی داشتیم تا از تجربیات آنها بهره‌مند شویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.