چرا اسرائیل باید از المپیک محروم شود؟

حضور اسرائیل در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس به خاطر جنگ علیه غزه موافقان و مخالفانی دارد.

 اسرائیل در ۷ ماه جنگ علیه غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که ۷۰ درصد آنها کودکان و زنان بی دفاع هستند. رژیم اشغالگر قدس از ۷ اکتبر به بعد با یورش به غزه نه تنها کودکان و زنان بی دفاع فلسیطنی را به شهادت رسانده بلکه بسیاری از ورزشکاران مطرح این کشور قربانی این جنایت اسرائیل شدند.

بر اساس اعلام وزرات بهداشت فلسطین، ۱۸۳ وزرشکار از آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که ۸۳ نفر از آنها فوتبالیست بودند. گوشه‌ای از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی در زیر تماشا کنید.

سایت alkhanadeq می‌نویسد که «تحریم ورزشی» قدرتمندترین ابزار برای فشار به نظام آپارتاید اسرائیل است تا جنایت‌های وحشناک این رژیم به دنیا نشان دهد.
بر اساس گزارش این رسانه عربی، مسابقات المپیک پیش رو مهمترین رویداد ورزشی دنیا به شمار می‌آید که با تحریم ورزشکاران اسرائیل در این مسابقات می‌توان «بزرگترین فشار را به این رژیم جنایت کار آورد تا از نسل کشی در غزه دست بردارد».

کمیته بین المللی المپیک (IOC)، روسیه را به دلیل جنگ با اوکراین از حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس محروم کرد. اقدامات جنگی اسرائیل علیه مردم فلسطین و نوار غزه چندبرابر بدتر در جنگ روسیه با اوکراین است. اسرائیل در غزه بیشتر مردم بی دفاع یعنی کودکان و زنان را به قتل می‌رساند، اما در جنگ روسیه و اوکراین اغلب کشته شده‌ها نظامیان هستند.
نشریه RMC فرانسه می‌نویسد که اسرائیلی‌ها از خودشان در مقابل حماس دفاع می‌کنند و این اقدامات جنگی نمی‌تواند مانع حضور آنها در مسابقات المپیک پاریس شود.

اما شبکه المیادین می‌نویسد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و «کشتار ۳۵ هزار فلسطینی مصادق بارز نسل کشی است» و اسرائیل باید از مسابقات بین المللی محروم شود.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، کمیته‌های بین المللی ورزشی نباید در زمینه کشتار کودکان و زنان بی دفاع فلسطین توسط اسرائیل رفتار دوگانه‌ای داشته باشند.
کشتار مردم فلسطین در نواز غزه توسط رژیم اشغالگر نباید نادیده گرفته شود و حداقل کاری که سازمان‌های بین المللی ورزش می‌توانند انجام دهند «محرومیت تمام ورزشکاران اسرائیل از مسابقات جهانی و المپیک است».

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار