ارزش بالای زن در نظام جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه موقت ساری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش بالایی قائل است و زنان را جزو جدایی ناپذیر جامعه متمدن می‌داند.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری امام جمعه موقت امروز مرکز استان با بیان اینکه حضرت معصومه (س) سرشار از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری برجسته بود، گفت: ایشان از نظر علمی بسیار جایگاه ویژه‌ای داشت و دختران امروز هم باید از ایشان الگو بگیرند و از نظر علمی کوشا باشند.

او افزود: افرادی هستند تفکرات انحرافی دارند و می‌خواهند جوانان را از خدا و ولی خدا دور کنند، اما زنان ما باید با نگاه به حضرت معصومه انسان شناس و باتدبیر باشند تا در دام دشمن نیفتند.

امام جمعه موقت ساری گفت: حضرت معصومه دارای مقام شفاعت بودند و این مقام شفاعت برای کسی که در بدترین دوران سیاسی و اجتماعی زندگی می‌کرد، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام نصوری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش بالایی قائل است و زنان را جزو جدایی ناپذیر جامعه متمدن می‌داند، اگر چه دشمن همیشه برای تفکیک زن و جامعه همواره به دنبال حیله و مکر است.

او گفت: حفظ احترام زن نباید به شعاری مثل زن، زندگی، آزادی محدود باشد که هدف و راه آن مشخص نیست، احترام به زن و جایگاه آن بر همه واجب است.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: باید تلاش کنیم دختران و فرزندمان را مانند پیامبر اکرم تربیت کنیم تا به قله معرفت و شناخت برسند و این معنویت و معرفت است که دختران ما را به سمت گناه نکردن و دوری از مسیر انحرافی وا میدارد.

او افزود: دختران باید با معارف اسلامی آشنا باشند و به قوانین جامعه مقید باشند، و به گفته رهبر معظم انقلاب این هنجار شکنی که گاهی در جامعه اتفاق می‌افتد، باید با هدایت درست توسط خود بانوان برطرف شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.