شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنید

رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرآیند اخذ رای در استان در حال انجام است گفت: واجدان شرایط، شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

صمد عزیزی  گفت: طبق قانون، ساعت پایانی اخذ رای تا ساعت ۱۸ ادامه دارد، اما از سوی وزارت کشور قابل تمدید است که در صورت تمدید، از سوی ستاد مرکزی به شعب اخذ رای اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان هیات نظارت در شعب حضور دارند و مشغول انجام وظایف خود هستندافزود: عوامل اجرایی حاضر در شعب و سر صندوق ها، اطلاعیه‌های ستاد انتخابات و هیات نظارت را رصد کرده و با دقت به مفاد این اطلاعیه‌های عمل کنند.

وی گفت: طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات، واجدان شرایط با در دست داشتن یکی از مدارک پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند و عوامل اجرایی و نظارتی باید نظارت کافی داشته باشند و احراز هویت را با دقت انجام دهند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی از ناظران حاضر در شعب اخذ رای خواست تا فرایند رای گیری و رای دهی را از صفر تا ۱۰۰ زیر نظر داشته باشند و دقت کنند که شخص رای دهنده، صاحب مدرک شناسایی باشد و نظارت کنند تا مردم با اختیار کامل و بدون هرگونه اعمال فشار، رای خود را ثبت کنند.

عزیزی ادامه داد: یک هزار و ۳۲۷ شعبه اخذ رای در استان برای رای گیری پیش بیین شده است و تمامی عوامل اجرایی و نظارتی، در شعب حضور دارند تا این کار بدون کمترین ایراد و به نحو مطلوب انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.