آغاز دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: استان اصفهان مجموعاً دارای ۱۶ حوزه انتخابیه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در مرحله نخست با حضور مردم استان در انتخابات یازدهم اسفندماه، تکلیف ۱۴ حوزه انتخابیه با ۱۸ منتخب مشخص شد.


مهدی سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه نامزد‌های انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان حائز نصاب ۲۰ درصد کل آراء نشدند، انتخابات در این دو حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه پیش بینی شده و ۱۵۳ حوزه اخذ رای در لنجان و ۶۸ حوزه اخذ رای ثابت و سیار در سمیرم کار جمع اوری آرای مردم را در شهر‌ها، روستا‌ها و مناطق عشایر نشین انجام می‌دهند.


او  تأکید کرد: در این مرحله از انتخابات تنها کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این دو حوزه شرکت کردند و کسانی که در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه کشور در مرحله قبلی رأی ندادند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.


سلیمانی افزود: در دستگاه‌های احراز هویتی که در هر شعبه موجود است اطلاعات افراد مجاز به رأی قرار دارد و با ارائه اصل یکی از مدارک پنجگانه که عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت واجدین شرایطی که سن آنان در روز برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام و بیشتر است امکان شرکت در انتخابات را دارند.


تعداد واجدان شرایط در حوزه انتخابیه لنجان ۱۸۵ هزار نفر و در سمیرم ۵۵ هزار نفر است.


تعداد کل آرای صحیح حوزه سمیرم در اسفند سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۱۲ رای و در لنجان ۶۱ هزار و ۷۰۴ رای بود.


در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۱۵ نفر (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس ۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران به رقابت پرداختند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.