میزبانی از برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی

۱۳ امامزاده و بقعه متبرکه در آذربایجان‌غربی میزبان برنامه‌های دهه کرامت شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی وز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برنامه‌های مربوط به این دهه در ۱۳ آستان مقدس امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: یکی از برنامه‌های مهم این دهه، برگزاری جشن دهه کرامت به همراه جشن تکلیف با حضور ۳۵۰ دانش آموز به ویژه دانش آموزان دختر است که در آستان مقدس امامزادگان آذربایجان غربی به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: علاوه برآن بزرگداشت امامزادگان نیز با حضور ۴۰۰ نفر در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه طی دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: راه اندازی ایستگاه صلواتی در امامزادگان و بقاع متبرکه کل استان، توزیع احسان از منابع نیات موقوفات، میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید در آستان مقدس امامزادگان محمد و ابراهیم ارومیه و شهرستان خوی از جمله دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان غربی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین جشن میلاد کریمه اهل بیت (ع) و روز دختر با جمع خوانی ۴۰۰ نفر در محل بقعه شیخ نوایی شهر خوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود که هزاران نفر از مردم استان به ویژه دختران و پسران از این برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اول ماه ذیقعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و یازدهم این ماه سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) است که بین این ۲ میلاد در ایران اسلامی به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت امسال از فردا، جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.