سیل ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیل و طغیان رودخانه‌های محلی بر اساس برآورد‌های اولیه تا کنون ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جنوب استان خسارت وارد کرده است.

منصور بیجار گفت: سیلهای اخیر موجب طغیان رودخانه‌های فصلی، زیر آب رفتن اراضی مسکونی و باغات، سرریز شدن سد‌های مهم سیستان و بلوچستان در مدتی کوتاه و ایراد خسارات قابل توجه به زیرساخت‌های حساس و مهم اقتصادی و عمرانی شد که حجم خسارت‌ها در برآورد اولیه ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ در بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین استان با بارش‌های رگباری سنگین فعالیت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اقدامات مدیریتی قبل از وقوع بحران و اطلاع رسانی به موقع به همراه حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریک مساعی و حضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزرای نیرو، راه و شهرسازی، معاون جمعیت هلال احمر و سایر مسوولان کشوری و استانی موجب شد بحران به خوبی مدیریت و در حال حاضر در مرحله ارزیابی کامل خسارات و آغاز بازسازی در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان؛ هیات وزیران در جلسه ۱۲ اردیبهشت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌های سیل استان اختصاص داد.

برچسب ها: سیلاب ، سیل جنوب کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار