مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی باقیات و صالحات است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور و مشارکت مردم در مدرسه‌سازی یک حضور ماندنی و باقیات و صالحات و کار ارزشمند است.

غلامعلی حیدری در آیین بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و فضا‌های آموزشی در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم استان گفت: هفت هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت برای توسعه مدارس استان اختصاص داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تحولی بزرگی در حوزه فضا‌های آموزشی استان ایجاد شده است و ۲۲۵ باب کلاس درس احداث و ۳۶۰ باب کلاس درس حال ساخت است.

وی اظهار کرد: حذف مدارس خشت، گلی و کانکسی و احداث مدارس مستحکم از برنامه‌ها و هدفگذاری‌های دولت سیزدهم است که در استان جایگزین کردن ۱۹ مدرسه کانکسی در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: در این مدت بیش از ۸۰ زمین ورزشی، ۱۲ سالن چندمنظوره در مدارس استان احداث شده است و برنامه جدی در توسعه فضا‌های آموزشی و تکمیل و راه‌اندازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی در دستورکار است که در سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل اردوگاه چم‌عالی سامان اعتبار پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی و تاثیرگذاری در تربیت نسل آینده دارند، افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک کار ارزشمند و ماندنی دولت بود که شان و جایگاه معلمان ارتقا پیدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی یکی از برنامه‌های جدی دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار است که در این راستا توسعه مراکز هنرستان‌ها در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: پذیرش و جذب هزار معلم جدید در این دولت انجام شد و افزایش سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در این دولت انجام شد.

حیدری افزود: خیرین و مردم در امر مدرسه‌سازی مشارکت خوبی دارند و باید از این ظرفیت در همه حوزه‌ها به خصوص در توسعه زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم درهمه عرصه‌ها یکی از افتخارات نظام و کشور است و در هر حوزه که مردم مشارکت دارند کار‌ها به خوبی پیش برده شد و حضور و مشارکت مردم در مدرسه‌سازی یک حضور ماندنی و باقیات و صالحات و کار ارزشمند است.
حیدری بر استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، استان، همچنین مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و گروه‌های جهادی در زمینه ساخت مدرسه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دو خدمت به مردم هیچگاه فراموش نمی‌شوند
خدمت به سلامت مردم همچون ساخت بیمارستان
و خدمت به دانش مردم همچون ساخت مدرسه و دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرورش فکر و انسان جز با ساخت مدارس و راکز آموزشی و ازمایشگاههای فراوان امکان پذیر نیست
آخرین اخبار