ضرورت روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های متولی باید در زمینه روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی ب صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، ا اشاره به اهمیت روانسازی انجام امورات در پایانه‌های مرزی استان اظهار داشت: روانسازی در تردد در پایانه‌های مرزی استان ضروری است و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 

محمدصادق معتمدیان با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات این شورا، افزود: تمامی دستگاه‌های متولی ساماندهی مرز‌های آذربایجان غربی، ملزم به اجرای به موقع و پیگیری مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی بوده و با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت انجام دقیق و عمل به تعهدات طرفین در مرز‌های استان نیز اشاره کرده و افزود: با هماهنگی بیش از پیش با طرف‌های مقابل در ترکیه و اقلیم کردستان عراق، شاهد تسریع تردد از مرز‌ها و رونق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت روانسازی تردد از پایانه‌های مرزی استان، خاطرنشان کرد: رفع نیاز‌های مربوطه درخصوص روانسازی تردد از مرز‌ها و تامین زیرساخت‌ها برای تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پایانه‌های مرزی، نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های متولی می‌باشد.

وی در ادامه با تاکید بر صیانت از حقوق قانونی مرزنشینان در مرز‌های استان، افزود: از ظرفیت‌های قانونی برای بهره مندی حداکثری مرزنشینان آذربایجان غربی از پتانسیل‌های تجارت مرزی و در جهت رونق اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده شود.

معتمدیان با اشاره به واگذاری برخی از اختیارات از سوی دولت سیزدهم به استان، افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده، معطل ماندن برخی از مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در سطح دستگاه‌های ملی، قابل قبول نبوده و دستگاه‌های استانی ملزم به تسریع روند اجرای مصوبات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.