مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری فارس در دستور کار است

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساختی و مرمتی آثار تاریخی استان در حال انجام است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید اظهار کرد: آغاز برنامه گسترده مرمت، گام بلندی در حفظ و احیا میراث ارزشمند این استان است که هم‌اکنون با برنامه‌ای منسجم و باهمت بی‌دریغ متخصصان برجسته، عملیات مرمتی و ساماندهی و بهسازی سایت‌های تاریخی همچون تخت جمشید و محور ساسانی فارس آغاز شده است.

او افزود: در برنامه‌های مرمتی با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و روش‌های علمی نقوش و آثار سنگی مجموعه‌ها مرمت می‌شود.

ثابت اقلیدی، به انجام یکسری فعالیت‌های زیرساختی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید پروژه بهسازی و تعویض پلکان‌های چوبی در این سایت جهانی آغاز شده و پیشرفت متناسبی داشته است و به زودی این طرح بزرگ تکمیل خواهد شد.

او، همچنین به ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید، فضای سبز، بهسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی فعلی و تعبیه مکان مناسب برای سرویس‌های جدید اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها به زودی ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت و بهسازی خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، به راه‌اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) اشاره کرد و افزود: برای توسعه گردشگری فارس و ارتباط معنوی بین گردشگری زیارتی و تاریخی و همچنین ایجاد تسهیلات مناسب به گردشگران، ایجاد این مسیر یک ضرورت است.

ثابت اقلیدی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری را اولویت دانست و گفت: ظرفیت بالای گردشگری در استان فارس از یک‌سو و تعدد و تنوع آثار تاریخی و اقلیمی از سوی دیگر از جمله عواملی هستند که می‌توانند صنعت گردشگری را در این استان توسعه دهند.

خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی از آثار دوره هخامنشی در مجموعه جهانی پارسه و پاسارگاد دیدن کردند و از نزدیک با نحوه مرمت آثار سنگی در کارگاه‌های مرمتی در این سایت‌های جهانی آشنا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار