بهره مندی بیش از ۳۸۰۰۰ نفر از نعمت آب شرب

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در قالب طرح مرد میدان، بیش از ۳۸ هزار نفر طی یک سال اخیر از نعمت آب شرب برخوردار شده اند.

آیین افتتاحیه و بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی سپاه ثارالله به مناسبت هفته بسیج سازندگی با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با محوریت شهرستان جیرفت برگزار شد.
 
سردار نظری در این آیین گفت: جهادگران و تلاشگران به فکر دنیای مردم هستند؛ درحالی‌که خودشان از دنیا بهره‌ای نبرده‌اند.
 
وی افزود:  امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم و یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم همین کار جهادی است و فرمانده و افسران اصلی این میدان جهادگران هستند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:  بسیج حلقه میانی است، که از دل مردم و از تن مردم هست و در حقیقت این بسیج بود که باعث همدلی بین مسئولان نظام و مردم شد.
 
این مقام مسئول افزود:  با شکل گیری بسیج سازندگی خصوصا گروه‌های جهادی که بعدا تبدیل به مجمع شد، امروز جزو قوی‌ترین قرارگاه‌های جهادی کشور هستیم.

سردار نظری بیان داشت:  پروژه‌های زیادی را در هفته بسیج سازندگی داریم که امروز به طور نمادین در شهرستان جیرفت چند پروژه را افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد:  بعد از شهادت حاج قاسم نظامات فکری و عملی حاج قاسم را مورد بررسی قرار دادیم، غیر از اخلاص و صدق و ولایتمداری حاج قاسم که همیشه اراده‌اش با اراده ولی فقیه زمان هماهنگ بود، دیدیم یکی از خصوصیات بارز حاج قاسم بحث مردمداری و مردم یاری بود، یعنی در همه موارد نیم نگاهی به مردم داشت و دغدغه و هدف اصلیش حل مشکلات مردم بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود:  در زمان سردار معروفی قرارگاه مردمی مرد میدان تشکیل شد، بعد مسائل استان را بررسی و اولویت بندی کردیم، اولویت اول شرب، بهداشت و سلامت در اولویت دوم قرار گرفت و مسکن اولویت بعدی،  آب کشاورزی، اشتغال و مسجد به ترتیب اولویت بندی کردیم.

وی گفت:  آب را واجب‌ترین کار و نیاز مردم دانستیم و وجود تنش‌های که در این زمینه در روستا‌ها داشتیم سراغ روستا‌ها رفتیم و کار را شروع کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:  ابتدا روستا‌ها را شناسایی کردیم و بعد به مرور زمان تعداد روستا‌ها بیشتر شد و به بیش از ۲ هزار روستا رسید و کرمان پایلوت کشور شد.
 
سردار نظری گفت:  ما تقریبا صد و هشتاد روستا را با کمک خیرین خصوصا حاج اکبر ابراهیمی آبرسانی کردیم، حاج اکبر تا الان بیش از صد و بیست میلیارد فقط در کرمان ما را یاری کرده است.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد:  در بحث آبرسانی روستا‌ها در کل استان کرمان ما قریب به ۵٠٠ روستا را تا کنون،( از ابتدا از سال ۱۳۹۹ بعد از اینکه این قرارگاه تشکیل شد) آبرسانی انجام دادیم.
 
وی افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به کرمان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کل کشور راه اندازی شد که در مرحله اول آب رسانی به هفت هزار روستا در کشور در حال انجام است که ۶۶۹ روستا را ما و مابقی را سایر استان‌ها انجام می‌دهند.
 
این مقام مسئول گفت:  کرمان دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین آبرسانی را در قرارگاه امام حسن انجام داده است.

سردار نظری افزود: در یک سال اخیر قرارگاه مرد میدان، کار را در ۶۱ روستا به یاد و با نام شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داده است که  بیش از ۹ هزار و ۳٠٠ خانوار از آب سالم بهره‌مند شدند.
 
وی تصریح کرد:  آبرسانی در روستا‌هایی مثل بم، جیرفت نرگسان، میل فرهاد و جایی که مربوط به ریگان هست که کمتر مسئولی در این چهل سال پیروزی انقلاب انجا رفته بود، انجام شد.
 
سردار نظری گفت:  بچه‌های بسیجی، گروه‌های جهادی آنجا رفتند، و برای رفع مشکلات کار خودشان را به خوبی انجام دادند.
 
وی افزود: در قراگاه مرد میدان بیش از ۳۸ هزار نفر در یکسال اخیر از آب شرب برخوردار شدند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:  قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در یک سال اخیر از هفته بسیج سازندگی سال ۱۴٠۲ تا الان  بیش از ۵۴ هزار نفر از آب سالم متنعم شدند.
 
سردار نظری ادامه داد:  ۱٠ راه روستایی، بیش از ۹۲ هزار متر مربع آسفالت، جایی که هیچ پیمانکاری حاضر نیست کار را انجام دهد دوستان جهادی کار زیرسازی و آسفالت را انجام دادند.

وی تصریح کرد:  ۳۷٠ باب مسکن مددجویی با کمک کمیته امداد ساختیم و به عزیزان کمیته امداد تقدیم کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد:  گروه‌های جهادی که به کارگیری شدند بیش از ۲۳٠ هزار نفر روز در همه‌ی عرصه ها، گروه‌های جهادی تخصصی و همه اقشار حضور داشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار