سازندگی در توسعه راه‌ها و مسکن با مشارکت نیرو‌های بسیجی شتاب گرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه راه‌ها به‌خصوص راه‌های روستایی و حوزه مسکن با مشارکت و همراهی بسیج سازندگی شتاب گرفته است.


 عطاءالله اکبری  بیان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات ماندگار همه بسیجیان در اعتلای کشور و تبریک هفته بسیج سازندگی به فرمانده و مجموعه سپاه استان سیستان و بلوچستان به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌گرفته در اداره کل راه و شهرسازی استان می‌پردازیم.
 
 وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های تحت پوشش اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر باروحیه بسیجی و جهادی در حال ساخت است.
 
 مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت‌وساز مسکن توانستیم گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تأمین زمین در این استان برداریم.
 
 وی از تأمین زمین برای احداث بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهر‌های تحت پوشش اداره خبر داد و گفت: در این استان علاوه بر اهمیت‌دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است و در حال حاضر باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان به‌جز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود.
 
 اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی این حوزه با تلاش و همکاری جهاد سازندگی و نیرو‌های جهادی بسیار حایز اهمیت است، گفت: تاکنون بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است، همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است.
 
 مدیرکل راه و شهرسازی از عزم جدی مسئولان سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی بسیج برای ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت ممکن خبر داد و تأکید کرد: تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغال‌زایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.
 
 وی تشریح کرد: باتوجه‌به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیرو‌های بسیج بومی و مصالح ساختمانی تولیدی باکیفیت گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود که نتایج ارزشمند آن در پیشتازی استان در ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی به شهروندان گرامی مشهود است.
 
 اکبری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیر ساخت‌های راه را در اولویت قرار داده به‌طوری که توانستیم با حمایت مسئولان استانی با بهره‌گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط‌مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه‌ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه نماییم.
 
 وی با اشاره به نقش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در پیشرفت و توسعه استان افزود: همکاری دو مجموعه خدمت‌رسان راه و شهرسازی و بسیج سازندگی در حوزه ساخت مسکن حمایتی و توسعه راه‌ها در کاهش و حل مشکلات مردم عزیز تأثیرگذار است، همان‌گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان تبلور اصلی فعالیت‌ها و جان‌فشانی‌ها را به نمایش گذاشتند.

برچسب ها: راه و شهرسازی ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار