فعالیت ۴۵ خانه فناور محیط زیستی در استان قزوین

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: ۴۵ خانه فناور محیط زیستی به منظور برگزاری نشست‌های تخصصی در استان فعال هستند.

زین العابدین رستمی رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: خانه‌های فناور محیط زیست برای برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و همچنین به منظور تحلیل، بررسی چالش‌ها و نیاز‌های محیط زیست کشور، شناسایی راهکار‌های فناورانه برای حفاظت از محیط زیست و همرسانی و حمایت از ایده‌ها و یافته‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری شکل گرفته اند.

وی با بیان اینکه ایده‌ها در این خانه‌ها از سوی نخبگان و صاحب نظران حوزه محیط زیست ارائه می‌شود، افزود: ارتقای سطح پژوهش‌های علمی و دانش بنیان و توانمندی‌های فردی، سازمانی و مدیریتی از جمله اهداف مهم راه اندازی این خانه‌ها است.
 
رستمی ادامه داد: ارائه برنامه‌های توسعه کسب و کار‌های موثر بر اشتغال پذیری، بهره مندی از فناوری‌های نوآورانه محیط زیستی و تجارب سازنده بومی در زمینه حفظ تعادل زیست بوم‌ها و نیز پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست همراستا با سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ایجاب می‌کند تا با ایجاد فضا‌های تخصصی امکان تحلیل و بررسی چالش‌های محیط زیست با نظر متخصصان فراهم شود.

وی اضافه کرد: خانه‌های فناور، ضمن تحکیم پیوند مراکز دانشگاهی و مراجع علمی و تخصصی با محیط زیست، بستری مناسب برای ارایه ایده‌ها و مشارکت علاقه‌مندان به محیط زیست، توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان، کارآفرینی و استقرار پایدار مشاغل سبز و شناسایی فرصت و راهکار‌های طبیعت محور برای بهبود معیشت جوامع محلی نیز محسوب می‌شوند.

رستمی با اشاره به اعضای اصلی خانه فناور در استان قزوین، بیان کرد: مدیران ارشد و روسای اداره کل حفاظت محیط زیست، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اداره کل آموزش و پرورش، پژوهش و فناوری سازمان صمت به همراه معاونت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌های استان اعضای اصلی خانه‌های فناور را تشکیل می‌دهند.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اضافه کرد: اعضای عادی خانه فناور نیز شامل تمامی فرهیختگان و نخبگان، اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران، صاحبان کسب و کار‌های دانش بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های محیط زیستی هستند که می‌توانند با ارایه درخواست به دبیر خانه فناور، به عضویت این خانه درآیند.

وی عنوان کرد: رفع چالش‌ها و نیاز‌های محیط زیستی کشور از طریق بهبود فرایند پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و دانش بنیان و ارتقای ظرفیت‌های فردی، سازمانی و مدیریتی صاحبان ایده و اختراع، کارآفرینان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مهمترین هدف کلی ایجاد این خانه‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.