معاون سازمان انرژی اتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:‌‌

صنعت هسته‌ای را وارد زندگی مردم کرده‌ایم

معاون سازمان انرژی اتمی درباره دستاوردهای صنعت هسته‌ای توضیح داد.‌

پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: کنفرانسی که امروز برگزار شد نمودی از رشد و توسعه جاری صنعت هسته‌ای کشور است، تا سال گذشنه دوره‌هایی که برگزار میشد در سطح ملی بود، اما امروز کنفرانس بین المللی را برگزار کرده ایم که این نشان از اهمیت این صنعت برای کشور و استقبال متخصصان کشور‌های مختلف برای بازدید از دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور است. 

وی ادامه داد: ما این را به دلیل همان حرکت جهادی در مسیر کسب فناوری هسته‌ای دنبال کرده ایم. در حوزه نیروگاهی برنامه کسب بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای را تا سال ۱۴۲۰ دنبال کرده ایم که این حرکت سریع شروع شده است، در موضوع کاربرد‌های پرتو‌ها با توجه به ظرفیت خوب کشاورزی کشور برای کاهش ضایعات کشوری سریعا دنبال می شود. 

شیرمردی افزود: در بخش رادیو دارو‌ها و پلاسما پزشکی و همچنین در بخش استفاده از آب سنگین تلاش کرده ایم تا صنعت هسته‌ای را وارد زندگی مردم کنیم که به لطف خدا آثار این امر را در بدنه اجتماعی شاهد هستیم. 

معاون سازمان انرژی اتمی در پایان بیان کرد: رسیدن به این جایگاه نیازمند یک عزم جدی و ساخت زیرساخت‌ها بود که الحمدالله ما امروز در بخش هسته‌ای ابعاد مختلفی را در مسیر رشد دنبال کرده ایم و رشد اعتماد به نفسی به مجموعه ما بخشید تا بتوانیم این کنفرانس را درطرح بین المللی برگزار کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی انصافی نکنید، همه این فعالیتها برای کمک به سلامت و تامین غذای مردم است. چرا همه چیز را از دیدگاه منفی می‌بینید؟ یک کار خوب هم که انجام شود برخی‌ها اینطور در مقابلش موضع میگیرند.
Germany
عشق منی هسته ای
۱۳:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گوشت گوسفند هسته‌ای کیلو ۷۵۰ هزار ، کره هسته ای کیلوی ۶۰۰ هزار ، پفک هسته ای ۴۰ گرمی ۵۰ هزار تومان ، شکر هسته ای ۳۵ تومان هر کیلو ، نان بربری خشخاش هسته ای ده هزار تومان و سکه تمام هسته ای ۴۳ میلیون تومان بازهم بگم ، واقعا هسته وارد زندگی مردم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله تحریم هایش مال ماست و نون و آبگوشتش مال شما.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۳:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسعه یک صنعت مهم خیلی فراتر از داشتن دانش آن صنعت است
عزیزان دانشمند تا میتوانید نخبه و دانشمند پرورش دهید و شهرهای دانشگاهی و دانشگاههای بزرگ هسته ایی را در گوشه و کنار کشور و در جوار صنایع هسته ایی بسازید
آینده از آن کشوری است که باهوش آن و نخبگانش فراوان باشند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر فرزند شیر و شیر مرد ایده بختیاری به امید کاربرد‌ی تر شدن پرتوها در نگهداری و افت کشی محصولات کشاورزی و همچنین برای نجات جان انسانها و درمان سرطانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله خیلی وقته که وارد زندگی مردم کردید. اکثر مردم دارن با تمام وجود حس میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
آره صنعت هسته واقعا زندگی مردم چیه تو فکر ومغز مردم کرده اید البته فقط شعارش انرژی هسته ای حق مسلم ماست وگرنه همین نیروگاه بوشهر نمی‌تواند حتی برق استان خودش راتامین کند ولی شاید رصد درامورپزشکی بدرد خورد وگرنه هسته ای ایران فقط ازروی لجاجت وسیاسی کاری هست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگه بوشهر چقدر جمعیت داره نیروگاه اتمی بوشهر برق بوشهر را میتواند براحتی تامین کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تیتر قشنگی بود واقعا صنعت هسته ای مسئولان وارد زندگی مردم کردند. این همه مکافات و بدبختی و تحریم و گرانی و عقب ماندگی در تمام حوزه ها نتیجه همین صنعت هسته ای بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
فشارش را ما خیلی وقت است که احساس می کنیم ان هم با ولتاژ فوق قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دمتون گرم خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله نتیجه اش تو سفره مردم مشاهده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
فساد رانت جنایت اینها اسمش اگر هسته ای هست بله وارد کشور کردید
آخرین اخبار