اعتبار صندوق بیماری‌های خاص به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

رئیس اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در سفر به شهرکرد گفت: امسال اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دکتر معصومه هداوند خانی با گرامیداشت فرارسیدن هجدهم اردیبهشت ماه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اظهار داشت: پس از تصویب و راه اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در شهریورماه ۱۴۰۱، با تخصیص بودجه مناسب از سوی هیات دولت حمایت و پوشش بیماران خاص به لحاظ تعداد و تنوع بیماری در کشور افزایش یافت.

وی بیماری‌های نادر از جمله میاستنی گراویس (MG)، سندروم گیلن باره، نورومیلیت‌اپتیکا، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های التهابی روده (IBD)، هپاتیت ب، هپاتیت سی و ... را جزو بسته‌های خدمتی جدید در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۸ هزار نوع بیماری سخت، صعب العلاج خاص و نادر در دنیا وجود دارد که در ایران ۴۳۰ بیماری در قالب بیماری‌های خاص و صعب العلاج شناسایی شده است.

دکتر هداوند خانی اضافه کرد: هم اکنون یک میلیون گیرنده خدمت تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار دارد.

دکتر هداوند خانی با بیان اینکه شناسایی بیماری‌های ژنتیکی بومی منطقه منجر به افزایش افراد تحت پوشش می‌شود افزود: پیش بینی شده صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ۴۳۰ بیماری با حدود جمعیت نزدیک به ۴ میلیون نفر در سراسر کشور را با رویکرد درمان اجتماعی تحت پوشش قرار دهد.

به گفته وی؛ بیماران خاص می‌توانند با مراجعه به اداره بیماری‌های خاص استان و تشکیل پرونده، از خدمات صندوق بیماری خاص و صعب العلاج در قالب خسارت متفرقه بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در بازدید از بخش‌های دیالیز و تالاسمی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد گفت: هم اکنون شاهد ارتقا کیفیت خدمات به بیماران این بیمارستان نسبت به سنوات قبل هستیم.

دکتر هداوند خانی از خیرین ملی و استانی دعوت کرد با نگاه ویژه به مناطق محروم همچون استان چهارمحال و بختیاری، در تسریع اجرای پروژه بخش الحاقی بیمارستان هاجر (س) شهرکرد یاری گر باشند.

وی کمک خیرین حوزه سلامت در تامین تجهیزات پزشکی و اجرای پروژه‌های عمرانی در این استان را مهم دانست وافزود: با بهره برداری و راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان هاجر (س) شهرکرد، بسیاری از مشکلات این مرکز مرتفع و ارائه خدمات به لحاظ کیفی و کمی افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار