فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل محیط زیست گلستان از فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در استان خبر داد.

محمدی گفت: در راستای سیاست‌های مردمی سازی فعالیت‌های محیط زیست، ارتقای سواد محیط زیستی و معیشت پایدار یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تاسیس خانه‌های محیط زیست است.

او ادامه داد: خانه‌های محیط زیست یکی از بستر‌های اصلی برای مردمی سازی فعالیت‌های این حوزه بوده که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

محمدی افزود: در مرحله اول ۸ مرکز شهرستان (گرگان، بندرگز، ترکمن، گمیشان، گنبدکاووس، رامیان، مینودشت و مراوه تپه) انتخاب شده اند تا خانه‌های محیط زیست به صورت پایلوت در این مراکز شروع به فعالیت کنند.

او ادامه داد: برای اجرایی شدن این مهم با اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... صحبت شده و اولویت ما فضا‌های مازاد ادارات مختلف است.

محمدی گفت: در حال حاضر افتتاح خانه محیط زیست بندرترکمن انجام شده و افتتاح ۷ خانه محیط زیست دیگر در تاریخ ۳ خرداد با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار می‌شود.

او افزود: در گام نخست این خانه‌ها در فضای شهری شروع به فعالیت می‌کنند و پس از بررسی خروجی فعالیت این خانه‌ها در مراحل بعدی به سراغ تاسیس خانه‌های محیط زیستی در روستا‌ها می‌رویم.

محمدی تاکید کرد: خانه‌های محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی به عنوان بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه و موثر در حوزه محیط زیست راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.