شهروندان توصیه های بهداشتی در خصوص تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، رعایت موارد حفاظت بهداشتی شخصی ضروریست.

 مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تب کریمه-کنگو بیماری ویروسی حاد تب دار و خونریزی دهنده ای است که از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار و لاشه حیوان آلوده، به فرد سالم منتقل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو از ابتدای سال در استان رو به افزایش است که درصد زیادی از مبتلایان به این بیماری، در هنگام ذبح  دام و حمل و نقل لاشه دام و تکه تکه کردن گوشت، مبتلا شده اند.

وی  با اشاره به این موضوع که اساس پیشگیری مبتنی بر سه اصل مهم بیماریابی، درمان به موقع مبتلایان، و افزایش آگاهی عموم مردم در زمینه راههای انتقال و پیشگیری از بیماری است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان، فعال بودن نظام مراقبت بیماری ها، از گسترش آن به سایر نقاط کشور پیشگیری می کند.

وی گفت:  با توجه  به افزایش موارد این بیماری از عموم مردم درخواست می شود به شدت ازخرید و مصرف گوشت دامی که به طریق غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می شود خودداری نمایند و هنگام تماس با گوشت و خرد کردن گوشت از دستکش استفاده نمایند.

وی ادامه داد:  خانواده ها گوشت مورد نیاز را از فروشگاهها و قصابی های مجاز خریداری کنند و حتی الامکان گوشت بعد از خرید به مدت 24 ساعت در شرایط مناسب در یخچال نگهداری شود.

برچسب ها: علوم پزشکی ، تب کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار