آغاز همکاری دانشگاه‌های اصفهان و کاپان ارمنستان

دانشگاه اصفهان، با داشتن یک مرکز آموزش زبان فارسی با بیش از ۴۰ سال سابقه می‌تواند به توسعه فرهنگ ایرانی در ارمنستان کمک کند.

رئیس دانشگاه اصفهان در نشست با رئیس دانشگاه کاپان ارمنستان و هیات همراه گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان بزرگترین دانشگاه در مرکز ایران و در شهر اصفهان که به عنوان شهری توریستی، فرهنگی و صنعتی، محسوب می‌شود.


حسین هرسیج با بیان این که آمادگی لازم برای همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه کاپان وجود دارد، افزود: این دیدار مقدمه‌ای برای تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی از جنبه‌های مختلف بویژه ارزش‌های انسانی است.

او گفت: دانشگاه اصفهان با ۱۵ دانشکده و پردیس، ۱۸۰۰۰ دانشجو که ۱۰ درصد آن‌ها از دانشجویان خارجی هستند و ۷۰۰ عضو هیات علمی، یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور و ششمین دانشگاه جامع کل کشور محسوب می‌شود.


هرسیج با بیان این که دانشگاه اصفهان به عنوان بزرگترین دانشگاه جامع مرکز کشور با برخورداری از دانشکده‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی ظرفیت بسیار بالایی برای تعامل علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه کاپان ارمنستان دارد، گفت: علاوه بر همکاری‌های علمی و بین المللی در زمینه فناوری‌های نو نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه اصفهان وجود دارد.

 
رئیس دانشگاه کاپان ارمنستان نیز در این دیدار گفت: تا قبل از بازگشای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، ما به طور اختصاصی اطلاعات چندانی از وضعیت عالی علمی ایران به ویژه سطح بالای علمی دانشگاه اصفهان نداشتیم.


پطروسیان با معرفی ظرفیت‌های دانشگاه کاپان افزود: دانشگاه کاپان یک دانشگاه مهندسی است که از سطح فناوری بالایی برخوردار است.


رئیس دانشگاه کاپان ارمنستان مشترکات فرهنگی ایران و ارمنستان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:با توجه به مشترکات فرهنگی و تدریس زبان ارمنی در دانشگاه اصفهان امید است تعامل علمی و فرهنگی دانشگاه‌های دو کشور افزایش یابد.


دانشگاه اصفهان در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌های مختلف در جهان دارد که بسیاری از این تفاهم نامه‌ها منجر به اقدامات اجرایی در زمینه‌های مختلف مانند: تبادل استاد و دانشجو، پذیرش مشترک، خدمات تخصصی آموزشی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار