بهره برداری از ۶۰ واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی ۶۰ واحد مسکن مددجویی و طرح‌های محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری مورد بهره برداری قرارگرفت.

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی ۶۰ واحد مسکن مددجویی و طرح‌های محرومیت زدایی روز چهارشنبه با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان و رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای دهدلی از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سردار غلامرضا سلیمانی در این آیین با بیان اینکه برخی از عشایر توانسته‌اند اراده‌های آهنین خود را بر طبیعت سخت و سهمگین زاگرس چیره کنند، اظهار داشت: در طول تمام سال‌هایی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مسیر‌های اصلی کشور از دل زاگرس عبور کرد و امروز جاده‌ها و راه‌ها مهم ارتباطی در خدمت مردم است.

وی افزود: با وجود تمام گام‌های عمرانی و توسعه‌ای برداشته شده برخی از مناطق فرعی در زاگرس وجود دارد که فاقد جاده اند و یا از داشتن جاده مناسب محروم هستند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: سپاه و بسیج با هم‌افزایی دستگاه‌های خدمتگزار، بسته‌ای از خدمات را با هدف رفع غبار محرومیت و خدمت رسانی به مردم این مناطق طراحی کرده که روستای دهدلی واقع در مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان از جمله مناطق هدف برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص جامعه عشایری است.

وی یادآور شد: با توجه به سخت گذر بودن راه دسترسی روستای دهدلی احداث راه مناسب از مهمترین راهبرد‌های بسیج سازندگی است.

سردار سلیمانی گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ جاده دسترسی به صورت خیلی ابتدایی با همت سپاه قمر بنی هاشم (ع) و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری برای مردم روستای دهدلی احداث شده که با توجه به نیاز مردم باید قابلیت‌های این جاده افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


وی همچنین نصب پنل‌های خورشیدی خانگی پنج کیلواتی برای ۱۲۰ خانواده در روستای دهدلی را از دیگر برنامه‎‌های بسیج سازندگی عنوان کرد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این آیین، گفت: احداث راه دسترسی مناسب از مهمترین نیاز‌های جامعه عشایری به شمار می‌رود که با این اقدام زیرساخت لازم برای رساندن محصولات دامداری و کشاورزی عشایر را به بازار فروش فراهم می‌شود.

وی بر ضرورت هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور تاکید کرد و افزود: سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کار‌های سخت در کنار دولت حضور قوی و مستمری دارد.

سردار سرتیپ پاسدار زهرایی تاکید کرد: امید می‌رود با تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای احداث و اجرای طرح‌های مهم در مناطق محروم از سوی دولت، نهاد‌های انقلابی و بسیج سازندگی و با همکاری گروه‌های جهادی بخشی از نیاز‌های مردم این مناطق برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاهی مسیر طولانی احداث شود، بیان داشت: جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار زهرایی اضافه کرد: مردم عشایر این منطقه رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد.

وی یادآور شد: در هر منطقه ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد امنیت ایران اسلامی تضمین است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر سرمایه‌گذاری است.

سردار سرتیپ پاسدار زهرایی اظهار داشت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبود‌ها و کاستی‌ها مردم در مناطق محروم گام بردارد.

سرهنگ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه دسترسی و پرداخت تسهیلات لازم اشتغالزایی شرایط لازم برای مهاجرت معکوس در استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها خودرو‌های شاسی بلند امکان تردد را از جاده روستایی دهدلی دارند، افزود: بهسازی و تعریض راه روستایی دهدلی از جمله ضرورت‌هایی است که باید برای رفاه حال مردم با همراهی نهاد‌های مربوطه و بسیج سازندگی انجام شود.

سرهنگ فولادی با اشاره به اهمیت طرح از آبخیز تا جالیز، اظهار داشت: بازسازی و مرمت ۲ رشته قنات با همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، تقویت زیرساخت‌های آبزی‌پروری، کشاورزی، باغداری و دامداری از دیگر طرح‌های مهمی است که در روستای دهدلی در حال انجام است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۸۰۰ تا هزار نفر در قالب ۱۹۵ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

گفتنی است؛ افتتاح طرح آبرسانی، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی شامل باغ‌داری، مشاغل خانگی و بهسازی راه روستایی و همچنین آغاز عملیات اجرایی مسجد روستای دهدلی چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های امروز رییس سازمان بسیج مستعضفین بود.

روستای دهدلی، از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.