صدور هشدار زرد هواشناسی کشاورزی در گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان هشدار سطح زرد مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این استان صادر کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی از فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در این استان خبر داد.

فعالیت این سامانه بارشی تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس طی این مدت، رگبار باران (برخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی شدید)، وزش باد (برخی مناطق شدید) کاهش نسبی دما (۳ تا ۵ درجه)، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ در نقاط مختلف استان گیلان پیش بینی شده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به تمهیدات زیر توصیه شده است؛ بستن خروجی کرت‌های شالیزاری جهت استفاده از آب باران برای شخم مزارع،  بررسی و در صورت نیاز ایجاد زهکش اطراف خزانه‌های برنج، بررسی استحکام پوشش پلاستیکی خزانه‌های برنج، محافظت از نهال‌های جوان و تازه کشت شده در مقابل وزش باد، عدم کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرمابی،  موکول کردن هرگونه عملیات محلول پاشی و سمپاشی به پس از باران،  مدیریت زهکشی باغات چای جهت جلوگیری از فرسایش خاک و ماندابی و رعایت نکات ایمنی در مواجهه با رعد و برق و صاعقه

 در تعریف رنگ بندی هشدار زرد هواشناسی آمده است: آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.