امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پایان عملیات ۱۳ روزه آبگرفتگی و سیلاب در جنوب استان و از امدادرسانی به ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر خبر داد.

سیدمحمد مهدی سجادی گفت: در پی بارش های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.

وی ادامه داد: در ۱۳ روز عملیات سیل و آبگرفتگی با ۲ بالگرد هلال احمر و ۲۰۶ سورتی پرواز،۱۳ هزار و ۷۷ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در سیلاب جنوب استان گفت: از روزهای اولیه سیل و آبگرفتگی، نیروهای عملیاتی هلال احمر چهار هزار و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ۹ هزار و ۳۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۹۵۲ تخته موکت، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و ۴۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، هشت هزار و ۶۴ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۲ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسروجات بین خانواده‌های تحت تاثیر توزیع شد.

سجادی ضمن‌ قدردانی از همت تمامی امدادگران گفت: از ۲۸ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه، ۵۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۳ تیم با بکارگیری ۱۰۱ خودروی امدادی در عملیات سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

برچسب ها: سیل ، امدادرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار