مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی و صیفی یاریگر این انجمن هستند.

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با اشاره به مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی و صیفی گفت:این انجمن با همکاری شهرداری تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

رسول حیدری با اشاره به اینکه جشنواره ۳۶۵ غذای گیاهی سالم روز گذشته در چهارباغ عباسی برگزار شد، افزود: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است  که در آن تابلو‌های تهیه شده با پوسته‌های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد.


به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه‌های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در جاده سلامت اصفهان برگزار می‌شود.


مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله‌ها بازیافت می‌شود.


او  خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می‌شود.


حیدری گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله‌ها را شیرابه و رطوبت تشکیل می‌دهد و دو سوم حجم زباله‌ها با خشک کردن پوست میوه‌ها و ته مانده سبزیجات، کاهش پیدا می‌کند.


مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با بیان اینکه این انجمن آمادگی لازم برای جمع آوری خشکاله‌ها را در سراسر اصفهان دارد اظهار داشت: خشکاله میوه و سبزی منبع غذایی خوبی برای خوراک دام‌ها محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار