اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز توسط کاپیتان محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعطا شد.

باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها در آيين اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شیراز گفت: امروز گواهینامه فرودگاهی فرودگاه شیراز در دو حوزه زیرساختی و مدیریتی اعطا می‌شود. 

او گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر ساعت برای اخذ این گواهینامه بصورت تخصصی و جهادی تشکیل جلسه دادند؛ در سه سال اخیر فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس دارای گواهینامه فرودگاهی شدند و فرودگاه‌های کرمان، یزد و تبریز هم در اسرع وقت از این مهم برخوردار خواهند شد. 

باریکانی ادامه داد: فرایند اخذ گواهينامه، فرایندی بسیار طولانی است اما فرایند اخذ گواهينامه فرودگاهی فرودگاه بین المللی شیراز در کوتاه‌ترین زمان ممکن با دقت بالا انجام شد.

محمود رضایی معاون عمرانی استانداری فارس در این مراسم با بیان اینکه فرآیند‌ها و اقدامات قابل توجهی برای اعطای این گواهینامه با هدف بهتر شدن شرایط برای مسافران و شهروندان پیگیری و انجام شده که جای قدردانی دارد، گفت: استان فارس از هفت فرودگاه در شهرستان‌های مختلف بهره می‌برد که چهار فرودگاه از جمله فرودگاه‌های شیراز، جهرم، لار و لامرد فعال هستند و سه فرودگاه فسا، داراب و آباده نیز در دست احداث هستند.

او با بیان اینکه انتظار است که برای فرودگاه‌های برقرار نیز شرایط لازم جهت اخذ این گواهینامه فراهم شود، بر ضرورت تکمیل و توسعه فرودگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز یک ترمینال پرواز‌های خارجی دارد که حدود ۱۰ سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و تیم فعلی مدیریت هواپیمایی فرودگاه کشوری در سال‌های اخیر مقدمات ادامه پروژه که حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد را فراهم کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ابراز کرد: امید است برنامه زمان‌بندی که برای تکمیل این ترمینال ارائه شده از سه سال به ۲ سال کاهش یابد. برنامه‌هایی برای توسعه فرودگاه از جمله راه‌اندازی کارگو و توسعه سالن‌های داخلی دیده شده که نیاز است این برنامه‌ها هم به نحو احسن دنبال شود.

او همچنین به وضعیت استان فارس و شهر شیراز از نظر گردشگری اشاره کرد و گفت: شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، همچنین استان پهناور فارس از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری قابل توجهی بهره می‌برد؛ این استان در ایام نوروز از نظر تعداد بازدیدکنندگان استان اول کشور بود؛ به دلیل اهمیت گردشگری در این استان نیاز است تمهیدات کافی برای توسعه فرودگاه‌های این استان اندیشیده شود.

معاون استاندار فارس با اعتقاد به اینکه جایگاه فارس باید در برنامه‌های توسعه فرودگاه دیده شود، گفت: مقدمات توسعه فرودگاه‌ها می‌بایست در برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه قرار بگیرد. فرودگاه داراب هم بر اساس محاسباتی که انجام شده قابل عملیاتی شدن است و نیاز است اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تأمین شود.

او با بیان اینکه افزایش خطوط جدید در فرودگاه‌های فارس با سرمایه‌گذاری‌های داخل و خارج از استان در دستور کار است، گفت: استان فارس به لحاظ مختصات و ظرفیت‌های فرودگاهی و قابل توسعه جزو استان‌های اول است که نیاز است مقدمات رسیدن به اهداف مورد نظر در این عرصه فراهم شود.

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های فارس هم با بیان اینکه این فرودگاه قدمتی از نیمه دوم دهه ۳۰ دارد و امروز به وضعیت مطلوبی رسیدیم که همچنان باید این روند را برای بهتر شدن شرایط ادامه دهیم، گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

به گفته او، فرودگاه شیراز، پس از طی فرآیند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.