صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

او گفت: تا به امروز ۲۷ هزار دستگاه خودرو عرضه کرده ایم، نکته اصلی در این است که بسیاری از افراد ثبت نام کننده در سامانه دیگر هر مدل خودرویی انتخاب نمی کنند و منتظر هستند تا خودروی خاص و یا مورد علاقه شان وارد کشور شود.

وی افزود: تا به امروز حدود ۱۵ هزار نفر از ۳۰ هزار نفر سامانه خودروی خود را انتخاب کرده اند.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: در عرضه مازاد خودروهای وارداتی بالای ۱۳ تا ۱۴ هزار دستگاه خودرو برای سایر افراد عرضه کرده ایم که آنها انتخاب کرده اند.

ضیغمی گفت: افرادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند منتظر این نیستند که هر خودرویی عرضه شود.

وی توضیح داد: هم برای افراد عادی هم برای کسانی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند خودرو وارد می کنیم. در حال حاضر خودروهای وارداتی بسیار زیادی هم در منطقه و هم در گمرکات وجود دارد، به طوری که بالای ۱۳ هزار دستگاه خودرو دپو داریم و فقط منتظر یک سری توافقات داخلی در وزارت صنعت و بانک مرکزی هستیم تا ترخیص انجام شود.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: نزدیک به ۵۵۰۰ دستگاه خودرو برقی وارداتی موجود داریم که امکان عرضه آن فراهم است و ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای وارداتی برقی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگه امکان دارد چین کنارشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام بنده در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کردم و ۵۰۰ میلیون مسدود و وکالتی کردم و تمام شرایط را داشتم ولی متاسفانه خودرو مورد درخواست را برایم تخصیص ندادن و هیچ کس پاسخگو نیست لطفا اگر کسی می تونه کمک کنه و راهنمایم کنه واقعا متضرر شدم هم ۵۰۰ میلیون مسدود کردم و طبق بخشنامه که می بایست ۵ روز همه مبلغ خودرو مازاد چینی را واریز کنیم پیش از عید طلا و تمام پس اندازم را نقد کردم ولی به راحتی خودرو چانگان را تخصیص ندادن الان طلا چقدر شده وآله اینگونه مردم را سرکار نگذارید و متضرر نکنید دست هر که می رسه کمکم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
داخل کشور ملت ۲سال طول میکشه تا ی ساینارو تحویل بگیره ادعا دارین میخواین صادر کنین...اونجام این رو میخرن. .... پس اینهمه ضرر میدیم الکیه دیگه نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م.د
۱۳:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
درکشورما خودروسازان بانک داری می کنند تا دولت را راضی نگه دارنند
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۵:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما خیلی بازار داخلی رو اشباع کردی که حالا چشم به بازار خارجی دارید ؟؟؟؟!!!! خیلی پررو هستید
آخرین اخبار