رئیس‌جمهور:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

رئیسی گفت: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آنها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

رئیس جمهور سریلانکا در این مراسم  تصریح کرد: بدون تکنولوژی و فناوری که در ایران وجود داشت و به اینجا منتقل شد انجام این پروژه و انحراف آب برایمان غیر ممکن بود، از شما یاد گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز در دنیای مدرن مهارت‌ها و تکنولوژی‌های مهندس ایران شناخته شده است ومهارت‌های فناورانه شما در همه حوزه‌ها موجود است. شما نمونه ومثال کشوری هستید که با خود اتکایی تواسنتید پیشرفت را محقق کنید.

رئیس جمهو سریلانکا بیان کرد: مفتخر به حضور هیأت ایرانی در افتتاح این پروژه هستیم. امروز زمانی است که کشور‌های جنوب آسیا به دنبال کسب هویت واستقلال خود هستند. در این منطقه شما توانستید با سد سازی نعمت فراوانی را در اختیار ما قرار دهید وکار بزرگی برای آینده انجام دادید. بدون فناوری ایرانی نمی‌توانستیم این پروژه را پیش ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید ... بنده مغازه خدمات فنی دارم ۱۰ سال پروانه کسب دارم ... اما خدا شاهد هست خبری ازش ندیدم ..هر سال مالیات .عوارض پروانه کسب شهرداری .حق کمیسیون اصناف . کرایه مغازه .هزینه آب . برق . گاز . تلفن. هزینه رفت آمد .هزینه تهیه وسایل و ابزار مصرفی .دولت ما رو کمک کنه حتی ۱ روز بیمه درمانی و کاری ندارم ... الان هم تو این روزها برای گرفتن پول تمدید پروانه کسب ما رو تو منگه و فشار گذاشتن .... تو کشورهای پیشرفته واسه خدمات دولت یارانه و حقوق میزاره چون اگه نباشه باید رو به متخصصین خارجی بزارن و مملکت محتاج نیروی کار خارجی بشه....پیگیر باشید این هزینه ها رو کم کنند به خدا نون شب زن بچه هامون رو باید بدیم این ادارات و ظلم و حتی ۱ درصد سودی ندارند واسه ما قشر ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب رییسی با این همه کشور ها رابطه دوستانه بر قرار کردین دمت گرم اما چرا تو زندگی مردم تاثیری تا حالا نداشته همچی را روز به روز گرون تر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خواهشاً قیمت مصالح ساختمانی رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس جمهور ایران دمت گرم
آخرین اخبار