تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا تولید شد.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار