جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار