گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد

روزنامه واشنگتن پست خبر داد که شرکت گوگل حدود ۲۰ کارمند دیگر معترض به قرارداد رایانش ابری با تل آویو را اخراج کرد و بدین ترتیب مجموع کارمندان اخراج شده این غول فناوری به بیش از ۵۰ نفر رسید.

واشنگتن پست به نقل از سخنگوی گوگل این موضوع را تایید کرد و نوشت که این شرکت پس از ادامه تحقیقات خود در مورد اعتراضات ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و تحصن در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل کالیفرنیا، کارکنان بیشتری را اخراج کرده است.

این اخراج چند روز پس از آن رخ داد که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در یادداشتی داخلی گفت که کارمندان نباید از شرکت به عنوان یک "تریبون شخصی" یا "دعوا بر سر مسائل مُخرب یا بحث های سیاسی" استفاده کنند.

جِین چانگ، سخنگوی گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" که از سال ۲۰۲۱ به قراردادهای گوگل و آمازون با دولت اسرائیل اعتراض کرده، گفت: شرکت تلاش می‌کند مخالفت ها را سرکوب، کارکنان خود را ساکت و قدرت خود را دوباره بر آنها اعمال کند.

اعتراضات در گوگل بخشی از موج مخالفت ها با دولت آمریکا و شرکت هایی است که با دولت و ارتش اسرائیل همکاری می کنند. معترضان طرفدار فلسطین در روزهای اخیر در دانشگاه‌های ییل و کلمبیا دستگیر شده‌اند و موج دیگری از تظاهرات در دیگر دانشگاه های آمریکا در همبستگی با آنها به راه افتاده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
امریکا با اسراییل رابطه دارد و این کار طبیعی است هر کشور دیگری هم بر اساس سیاست خود عمل می کند و دست مخالفان خود را در تمام نهادها و ارگانها کوتاه می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا = مادر اسراییل
آخرین اخبار