سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است

گزارشگر ویژه سازمان ملل رژیم صهیونیستی را متهم به اعمال هدفمند قحطی علیه فلسطینیان در غزه کرد.

گرچه کشور‌های غربی به رهبری آمریکا به طور تمام قد در کنار توحش رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان ایستاده اند، اما تحقیقات مستقل سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های بشردوستانه حاکی از عمق فاجعه انسانی در غزه از سوی ارتش اسراییل است. 

به گزارش الجزیره، تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر از اعمال قحطی عامدانه و هدفمند رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد. 

وی در این باره اعلام کرد: نرخ میزان مراجعه پزشکی افراد نیازمند به دریافت خدمات پزشکی در غزه به شدت پایین است به طوری که اکنون این رقم حدود ۴۷ درصد است. این در حالی است که به دلیل نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی در این باریکه، نمی‌توان آمار دقیقی پیرامون نرخ میزان مراجعه پزشکی ارائه کرد. 

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: اکنون در غزه هیچ اقدام سازمان یافته، متمرکز و هدفمند برای تضمین حمایت از حقوق مردم برای دریافت خدمات سلامت وجود ندارد. 

وی با اشاره با نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی به ویژه حوزه بهداشت و درمان در غزه، تاکید کرد: جهان اکنون شاهد یک نسل کشی در غزه است. اسراییل نه تنها با بمباران غزه در حال کشتن و وارد کردن آسیب‌های غیرقابل جبران به غیرنظامیان است بلکه این رژیم و متحدانش به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی، سوء تغذیه طولانی مدت، و تشنگی به غیرنظامیان فلسطینی هستند. 

مقامات صهیونیست بار‌ها با حمله به سازمان ملل، از این نهاد به دلیل افشاگری درباره نسل کشی اسراییل انتقاد کرده اند. نماینده دائم این رژیم در سازمان ملل از آنتونیو گوترش، دبیر کل این نهاد خواست به دلیل حمایت از فلسطینیان از سمت خود کناره گیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار