اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های ارتباطی این استان اصلاح و حذف می‌شود.

آیدین هاشمی افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز در راه‌های ارتباطی طبق دستورالعمل اعلامی براساس آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، هر چند سال یک بار به روز رسانی می‌شود.

او اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل آمار تصادفات در راه‌ها به صورت متمرکز جمع بندی و شاخص‌های آن استخراج می‌شود و اگر این شاخص از عدد مشخصی بالاتر باشد آن نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی و برای رفع و اصلاح آن برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه‌ای طراحی کرده است که در این سامانه آمار تصادفات به صورت روزانه ثبت می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۲۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل شناسایی شده بود که از این تعداد ۲۳ نقطه حادثه خیز به طور کامل حذف و اصلاح شد و اصلاح ۲ نقطه دیگر نیز در حال اجرا است.

هاشمی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده ۱۴ نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی این استان شناسایی شده که از این تعداد سه نقطه حادثه خیز به طور کامل ایمن سازی شده و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه حداقل هفت نقطه و تا پایان سال جاری نیز تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و حذف شود.

او با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل، ادامه داد: با تلاش پلیس راه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌شود با ایمن سازی جاده‌ها وقوع تصادف در محور‌های مواصلاتی استان کاهش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در استان اردبیل دو طرفه بودن جاده‌ها است، گفت: امیدواریم با تبدیل راه‌های دوطرفه به بزرگراه شاهد کاهش تصادفات به ویژه تصادفات رخ به رخ در استان باشیم.

هاشمی با اشاره به هزینه بالای حفاظت و نگهداری راه‌ها، افزود: حفاظت، نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها از اولویت‌های راهداری استان است و امیدواریم اعتبارات لازم برای نگهداری از راه‌های استان افزایش یابد.

او با بیان اینکه سه عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی در بروز تصادفات موثر هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید علاوه بر ارتقای ایمنی راه ها، فرهنگ رانندگی هم ارتقا یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.