برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به صورت قاطع برخورد می‌شود.

جلسه هماهنگی رفع تصرف اراضی ملی سد ملاصدرا و پیشگیری از استقرار موتور پمپ‌های غیر مجاز با حضور مسئولان قضایی و مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای فارس در شیراز برگزار شد. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نشست طی سخنانی ضمن تشکر از قوه قضاییه، نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی استان در راستای اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا گفت: ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده همه ماست لذا همه هم و غم خود را باید در حفاظت از این منابع به‌کار گیریم.

کرامت الله کریمی مزیدی اضافه کرد: میانگین بارش استان فارس تا صبح امروز ۱۹۴ میلی‌متر است که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت‌های این شرکت است.

شهرام منصوری، فرماندار شهرستان اقلید نیز در این نشست از هرگونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان به‌ویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تامین اعلام آمادگی کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این نشست گفت: شرکت آب منطقه‌ای به‌خصوص در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۲ توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب به‌خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز قدم‌های مثبتی بردارد. انسداد تعداد ۲ هزار و ۷۸۹ حلقه چاه غیر مجاز آن‌هم در سال ۱۴۰۲ قابل تقدیر است.

ابراهیم ابراهیمی ادامه داد: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

گشت‌زنی مشترک ماموران یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای فارس با مساعدت نیروی انتظامی و همچنین تهیه گزارش تخلف و ارسال به محاکم قضایی و نیز ممانعت از سوخت‌رسانی احتمالی به دستگاه‌های موتورپمپ غیر مجاز از دیگر تصمیمات جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار