امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند.

وزیر امور خارجه ایران امشب در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و بر توقف فوری فروش تسلیحات توسط برخی از دولت‌های اروپایی به این رژیم تأکید کرد.

در تماس تلفنی امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.

وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

وزیر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که امیرعبداللهیان با دوستان اسرائیل همه جانبه همکاری می کند چرا؟
۱۶:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که امیرعبداللهیان با دوستان اسرائیل همه جانبه همکاری می کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۵۲۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر رسید اسرائیل و متحدانش عامل اصلی جنگ در غزه بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دخالت بیگانگان هیچ تاثیری به جز افزایش مشکلات در منطقه نخواهد داشت.
غرب و آمریکا چیزی جز کشتاروغارتگر برای مردم منطقه نداشتته اند.
سیاست های غرب و آمریکا هیچ تاثیری در منطقه ندارند.
Iraq
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دو رو تر .صد هزار چهره تر .منافق تر از رژیم
غرب به چشم ندیده ایم
هر ثانیه یک چهره میبینی
بر حسب منافع شون
نه بر حسب انسانیت و اخلاق و معرفت
چونکه بویی از اینها نبرده اند
فقط با تسلط کامل بر رسانه ها ...توانسته اند .خودشان را فرشته نجات برای جاهلان و اشخاصی که اهل تحقیق و تفحص نیستند ...دهند
ساده لوحان و کم سوادان هم باور کردند
واقعا نون را به نرخ روز میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که آمریکا جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است.
جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که اسرائیل جنایتکار به دنبال تنش در منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
اتحادیه اروپا از همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند
۰۸:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتحادیه اروپا از همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند
حمله اسرائیل به رفح و ادامه نسل کشی در غزه نتیجه جایزه شورای اتحادیه اروپاست که در آخرین جلسه شورا در ۱۷ آوریل به رژیم اسرائیل اعطا شد. اتحادیه اروپا باید از دروغ‌گویی و همدستی با اسرائیل در نسل‌کشی خودداری کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حمله ارتش وحشی اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار به مردم غزه جنگ نیست و یک نسل کشی محسوب می شود
نیروهای آمریکایی فوری و سریع باید منطقه را ترک کنند.
نیروهای کشورهای اروپایی فوری و سریع باید منطقه را ترک کنند.
واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است و نه تهران
لندن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است و نه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسرائیلی‌ها «انتظار نداشتند که ایران حمله به سفارت را تلافی کند (اما) ایرانی‌ها تلافی کردند، آن هم به روشی قابل توجه و این روشن نیست که اسرائیلی‌ها توان تلافی کردن به روشی را داشته باشند که باعث عقب‌نشینی ایرانی‌ها شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از برکات تنبیه اسرائیل کودک‌کش، برداشتن اندکی غم و اندوه و زجر از دوش مردم به ویژه کودکان غزه بود. ‌ای کاش سران کشورهای عربی کمی غیرت از خود نشان دهند و این‌قدر در برابر سلاخی کودکان مظلوم بی‌تفاوت نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیروز 6 تا کودک رو کشتن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
محبوبیت رهبر معظم انقلاب در افکار عمومی دنیا، بعد از تنبیه اسرائیل غاصب بیش از پیش افزایش داشته است که نشان صادق بودن رهبری بر تنبیه متجاوز و تحقق آن توسط سربازان جان برکف او بود. خدا را به داشتن چنین رهبر آزاده و حکیمی حمد و سپاس می‌گوییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از برکات و دستاوردهای مهم حمله سپاه به سرزمین‌های اشغالی یا به اصطلاح گنبد آهنین آن، ایجاد وحدت و همراهی میان جریان‌های مختلف سیاسی و اقشار مختلف بود که ان‌شاءالله این وحدت حاصله الگویی برای سایر موضوعات اساسی کشور قرار گیرد تا دشمنان نتوانند با ایجاد اختلاف به مقاصد شوم خود برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایران در عملیات وعده صادق‌ با عبور از سامانه‌های چند لایه گنبد آهنین آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و رژیم جعلی و... به دنیا ثابت کرد که حرف آخر در منطقه را خواهد زد و امیدواریم که شیطان بزرگ این حقیقت را درک کرده باشد و افسار سگ زنجیره‌ای را همیشه محکم بگیرد و نگذارد آمریکا را هم با خود غرق کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر رژیم کودک کش اسرائیل