سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد

مدیر جهادکشاورزی قصرقند گفت: براساس برآورد اولیه بارندگی و سیلاب اخیر در فروردین ماه امسال بیش از ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی، باغات و مزارع، قنوات و بند سارهای این شهرستان خسارت وارد کرد.

عبدالناصر رئیسی  اظهار کرد: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسارهای دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرد.

وی تصریح کرد با توجه به سیل بی سابقه نیم قرن اخیر و جاری بودن آب رودخانه کاجو و رودخانه های محلی و مسیل‌ها، آب گرفتگی، بسته شدن راه های روستایی و عشایری برخی از نقاط بعد از فروکش کردن آب این مسیرها و اعزام تیم های برآورد خسارت به آن نقاط، احتمال افزایش میزان خسارت وارده وجود دارد.

مدیرجهادکشاورزی قصرقند ادامه داد: این مدیریت با تشکیل جلسه ستاد بحران و آمادگی لازم با تمام امکانات و اطلاع رسانی کامل قبل از بارندگی به تمام کشاورزان و دامداران با صدور اطلاعیه و هشدار و نیز تشکیل تیم های برآورد خسارت بعد از بارندگی جهت برآورد خسارت و بازگشایی منابع آبی، آماده خدمت رسانی از همان ابتدا به بهره برداران و کشاورزان هست‌.

وی گفت: شهرستان قصرقند دارای ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی زراعی و باغی و ۱۰ هزار هکتار دیم با ۱۶۰ رشته قنات در ۶۵۰ کیلومتری از مرکز استان در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

برچسب ها: سیل ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار