شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم

️رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بالاترین شهریه مدارس غیردولتی ۶۵ میلیون تومان است.

 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی گفت: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد. 

محمود زاده با بیان این که  معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم می‌شوند. حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد. 

وی افزود: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

محمودزاده در نشست ملی با مدیران مدارس غیردولتی و هیات امنایی با بیان اینکه باید بتوانیم به عنوان کنشگر فعال در حوزه فرهنگی نقش آفرین باشیم گفت: یکی از اقدامات موثر آشنایی نسل حاضر با پیشرفت‌های کشور مانند دانش بنیان، تجهیزات و پزشکی و غیره است که دانش آموزان باید اطلاعات دقیق و کامل از پیشرفت‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث روایت پیشرفت را دنبال می‌کنیم افزود: اگر روایت خود را بیان نکنیم، دشمنان روایت دروغین را عنوان می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی در آموزش و پرورش را در دستور کار عنوان کرد و گفت: این اقدامات با کمک‌های والدین و به صورت جهادی انجام می‌شود.

محمودزاده توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی حرفه‌ای را در دستور کار مدارس غیر دولتی و هیات امنایی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم مهدوی
۱۱:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بعضی مدارس غیر دولتی به بهانه های مختلف خیلی بیشتر از این در سال قبل گرفتند حالا امسال حتماً بیشترش هم میکنند. مدرسه نیکان واقع در منطقه 3، خیابان وارسته پلاک 2، تحت عنوان پول برای تغذیه دانش آموزان 20 میلیون دیگر هم سال پیش اضافه گرفته که جمعاً شده بود 80 میلیون. تا امسال چه بهانه ای بیآوررند! چون خیلی از والدین نمیتوانند یکجا پول را پرداخت کنند، آنرا ماهانه تقسیط میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اززمانیکه دانشگاه ازاد پیام نور و شبانه و صمن خدمت ونظیر اینها در مملکت ایجاد شد و مدارس غیرانتفاعی و تیزهوشان و سمپاد و اینها پا به عرصه وجود گذاشتند
حوزه دانش و سواد و علم این کشور داره لنگ میزنه
معلم بیسواد
مهندس بیسواد
پزشک ناتوان
کارمند الکی
وزیر و وکیل و قاضی ناتوان بیسواد

چرا دولت اموزش مملکتو داده بخش خصوصی ؟!
امریکا به اون بزرگی قدرت مدرسه بخش خصوصی نداره
شما افسار اموزش نسل را دست کی سپردید ؟؟؟؟!

خواهشا سانسسسسسسسسسسور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنظر شما این مشخص شدن شهریه س اینکه فقط حداکثر رو مشخص کرده بنظرم این بیشتر باز گذاشتن دست مدارسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
من مدرسه پسرم دولتی یه میلیون دادم ۶۵ میلیون برای درس خوندن بچه اگه درس بخونه دولتی و غیر دولتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کیاست
۱۷:۴۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اهان
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یعنی روزی 350 هزار تومان
آخرین اخبار